پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز کشورمان برای برون رفت از مشکلات و بحران ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: با بهره گیری از فرهنگ همان دوران می توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام رسولی، امروز در نشستی با جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: کربلا آخرین نقطه دین داری بود و دین و دین داران را در کربلا از دم تیر گذراندند.

وی با بیان این که علیرغم تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن و به فراموشی سپردن نهضت عاشورا، اما کربلا و عاشورای دیگری آغاز شد، افزود: امروز نهضت حسینی در سایه تلاش های صورت گرفته به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام رسولی در ادامه سخنان خود  با اشاره به این که گریه بر سید الشهداء(ع) در کاروان اسرا هم گریه سیاسی است، خاطرنشان کرد: شجاعت، مظلومیت و حتی از شهادت حسین(ع) گفتن هم سیاسی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن بعد از کربلا اسیر منطق حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود، گفت: آن بانوی بزرگ جهان اسلام در برابر تحقیر و تمسخر یزید بر سر او و حکومت فاسدش فریاد می زند.

وی با بیان این که خطبه های آتشین حضرت زینب(س) یزید و یزیدیان را رسوا کرد، گفت: آن حرکت عظیم که از کربلا آغاز شد و امروز نیز همچنان ادامه دارد که ما وظیفه داریم این حرکت عظیم را با قدرت ادامه دهیم.

حجت الاسلام رسولی با تأکید براین که عاشورا باید سینه به سینه به آیندگان برسد تا بقای دین تضمین بشود، خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان دین و اسلام ناب می کوشند با ابزارهای متعددی جریان عاشورا در جامعه کمرنگ شود.

وی با تأکید براین که نباید سبک و آسان با محرم و صفر معامله کنیم، تصریح کرد: این ایام تضمین کننده دین و اسلام ناب است، پس باید قدر این روزها و ماه ها را بدانیم و در جهت بهره مندی معنوی از آن بیشتر تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام را فرصت مغتنمی برای تبیین رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: باید آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس بیشتر برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام رسولی با بیان این که فرزندان ایران اسلامی با بهره گیری از فرهنگ عاشورا توانستند در برابر دشمنان ایران اسلامی بیاستند، گفت: دفاع عاشورایی سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان این که جوانان کشورمان به فرمان حسین زمان، امام خمینی(ره) با دشمن جنگیدند و به پیروزی رسیدند، گفت: کربلا و خون سید الشهداء و یارانش موجب حفظ دین شد و دفاع مقدس و خون شهدا نیز موجب حفظ انقلاب و استمرار و بقای آن شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز کشورمان برای برون رفت از مشکلات و بحران ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از فرهنگ همان دوران می توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

حجت الاسلام رسولی با بیان این که دشمن با توطئه ها و نقشه های متعددی تلاش می کند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی کمرنگ کند، افزود: اما این فرهنگ همواره در کشورمان زنده و پویا است و ملت ایران نیز با تأسی از این فرهنگ ناب عاشورایی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده اند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha