شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ بعضي از طلاب خود را كمتر از آن مي دانند كه در مسير تبليغ قدم بردارند، در حالي كه اين خود يك آفت است؛ يك طلبه بايد در مسير شناخت خود قدم بگذارد و همت خود را بلند كند و بداند با توكل به خدا مي تواند كارهاي علمي، معنوي و ... بزرگي را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مراسم آغاز سال تحصيلي جديد با سخنراني حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد در مدرسه علميه خواهران زهرائيه نجف آباد برگزار شد.

حجت الاسلام حسناتي در جمع طلاب مدرسه علميه خواهران زهرائيه نجف آباد، به شرايط زمان امام حسين عليه السلام و امام سجاد عليه السلام اشاره كرد و مطالعه تاريخ اسلام و تاريخ زمان خودمان يعني 100 سال اخير را لازم دانست.

وي با اشاره به اين موضوع كه لازمه تشخيص صحيح بين حق و باطل مطالعه تاريخ است گفت: نبودن بصيرت كافي باعث مي شود كه تشخيص درستي از جايگاه خود در اين وضع دنيايي فعلي ندهيم و گاهي حتي گمان كنيم كه در مسير درست هستيم و اين ديگران هستند كه در حال اشتباه هستند در صورتي كه چنين نيست.

حجت الاسلام حسناتي، علت انتخاب حوزه را براي مقطعي از عمر، شناخت معارف الهي و كسب سعادت دنيا و آخرت بيان كرد و گفت: اين پنج سال بهترين زمان براي بهره مند شدن از عمرمان است و  ابديت ما را رقم مي زند به همان شيوه اي كه خداوند مي پسندد؛ مانند مجالس سيدالشهدا كه همه مقدمه هستند براي اينكه ما حسيني و زينبي شويم.

وي با اشاره به اينكه اين راه سختي زيادي دارد، گفت: كسي كه ولايت اميرالمؤمنين(ع) و فرزندانش را پذيرفت قطعا مي داند راهي كه در پيش گرفته راهي نيست كه سكون داشته باشد و حركت در آن است و هر روز بايد احساس كنيم يك قدم جلوتر آمده ايم.

حجت الاسلام حسناتي، يكي از مشكلات در پيش روي طلاب را خود كم بيني دانست و گفت: بعضي از طلاب خود را كمتر از آن مي دانند كه در مسير تبليغ قدم بردارند، در حالي كه اين خود يك آفت است؛ يك طلبه بايد در مسير شناخت خود قدم بگذارد و همت خود را بلند كند و بداند با توكل به خدا مي تواند كارهاي علمي، معنوي و ... بزرگي را انجام دهد و بيشترين نتيجه را هم ببيند.

وي با اشاره به كارهاي گروهي گفت: بيشترين نتيجه را مي توان از كارهاي گروهي به دست آورد، اما حتي وقتي هم كسي را پيدا نكرديد كه كاري را گروهي انجام دهيد به اولياء خدا اقتدا كنيد كه هر كدامشان يك تنه يك امت شدن و راه را باز كردن و اين همه زماني محقق مي شودكه غفلت نكنيم و بزرگي و عظمت خود را درك كنيم و خودمان و ساعات زندگيمان را به كم نفروشيم و بيشترين بهره را از زمان ببريم و بدانيم كه نفس هاي ما گام هايي است به سوي مرگ و خيلي زود تمام مي شود.

وي در پايان به وضع كنوني اشاره كرد و گفت: زمان، زماني است كه نياز به شناخت اسلام و تبيين آن بسيار است و هيچ زماني مثل امروز دشمن در ميدان فرهنگي وارد نشده بود، تاريخ گواه است كه  شكست ملّت ها از شكست در بعد فرهنگي آغاز مي شود؛ همان گونه كه در زمان بعد از رحلت پيامبر «صلي الله عليه و آله و سلم» قرآن را براي زندگي كافي دانستند و روايات را به كناري گذاشتند و هر كس براي خود تفسيري از قرآن به گونه اي كه خود مي پسنديد آورد كه همه باعث ضعف در بعد فرهنگي شد و سرانجام به شهادت سيدالشهدا به آن شيوه ختم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha