پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۸۰ درصد از موقوفات استان آذربایجان شرقی سنددار شده‌ اند که در صدور سند برای موقوفات جزو استان‌ های نمونه کشور هستیم.

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به اینکه زمین های موقوفه را به فضای سبز و خدماتی تغییر کاربری می دهند که نمی تواند درآمدزایی داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری ها و مسئولین شهر باید زمین های اوقاف را به بهترین شکل تغییر کاربری دهند که درآمد آن به اشتغال و مسائل اجتماعی کمک کند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه چند طرح مناسب برای بهره گیری بهتر از زمین های موقوفه به کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد شده است، تاکید کرد: مرکز تخصصی نگهداری بند خون ناف در استان آذربایجان شرقی وجود ندارد که یکی از پزشکان اعلام آمادگی کرده ما نیز بخشی از سایت اداره اوقاف و امور خیریه را به راه اندازی این کلینیک اختصاص داده ایم که اگر در کمیسیون ماده 5 تصویب شود اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجاره های پایین برخی موقوفه ها اظهار داشت: برخی اجاره ها با قیمت پایین و برای چندین ساله منعقد شده که باید برای انعقاد قرارداد جدید منتظر پایان زمان آن باشیم، یا سرقفلی برخی از موقوفه ها در گذشته خریداری شده و امروز اجاره پایینی بابت آن دریافت می شود.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه اوقاف بازرسی نمی شود، تاکید کرد: با راه اندازی سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات، هر اجاره نامه ای که منعقد می شود در سامانه سراسری قابل مشاهده است.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر اینکه اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در تلاش است تا سال ۱۴۰۰ تمامی موقوفات استان را سنددار کند، اظهار داشت: امیدواریم در رسیدن به این هدف شاهد تعامل و همراهی ارگان‌ ها و نهاد ها از جمله اداره ثبت ‌اسناد برای اخذ سند باشیم.

وی افزود: تاکنون ۸۰ درصد از موقوفات استان آذربایجان شرقی سنددار شده‌اند که در بحث صدور سند برای موقوفات جزو استان ‌های نمونه کشور هستیم.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به سفر محرومین به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مرحوم واقف در مشهد دفن شده که نیت کرده تا بر سر مزار قرآن قرائت شود، براین اساس سال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر از مستضعفین عازم مشهد مقدس شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمتر دستگاهی به اندازه اوقاف کار قرآنی انجام می دهد، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال ۸۰ روحانی به استان آذربایجان شرقی دعوت شده بودند که در برنامه های فرهنگی و مذهبی امامزادگان و پارک ها حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha