چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید گمنام

حوزه/ جلسه طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا(ع) اصفهان معطر به حضور پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس شد و طلاب در کنار این شهید بزرگوار به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، همزمان با ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران مراسم سخنرانی و سوگواری سالارشهیدان با سخنرانی «حجت الاسلام محمدرضا جعفری» امام جمعه شهر سجزی در مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا(ع) اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تلاقی محرم حسینی و آغاز سال تحصیلی جدید و نیز هفته دفاع مقدس، این تقارن را برکتی برای طلاب دانست و گفت: به عنوان یک محصل می توانیم از نهضت امام حسین علیه السلام دو درس بگیریم: یک قاطع بودن در تصمیم تحصیل علم و صبر در مسیر علم آموزی.

وی در تبیین این سخن افزود: امام حسین(ع) وقتی می خواستند به کربلا بیایند افراد مختلفی می‌خواستند ایشان را از این تصمیم منصرف کنند، اما امام فرمودند باید بروم و روی این تصمیم ایستادند و رفتند و در راه خدا شهید شدند. در راه تحصیل ما نیز شیطان خیلی مانع می‌شود و باید با درس گرفتن از امام حسین علیه السلام در این تصمیم قاطع باشیم.

امام جمعه شهر سجزی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «  يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» صبر را دومین درس نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر این علم به دو صبر نیاز دارد: اول صبر در برابر گناه که همان تقواست و از آن مهمتر تقوای در تحمل است‌.

 وی با اشاره به آیه شریفه « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا ...» افزود: تحصیل علم مانند سوار اسب چموش شدن است. علم آموزی در ابتدا سخت است، اما اگر سماجت داشته باشید علم کوتاه می آید و دروس برایتان آسان می شود.

حجت الاسلام  جعفری در پایان به طلاب توصیه نمود: مراقب باشید از عوام مردم عقب نمانید، درس را با توکل برخدا شروع کنید و از ملامت دیگران ناراحت نشوید.

در پایان این مراسم، جلسه معطر به حضور پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس شد و طلاب در کنار این شهید بزرگوار به عزاداری پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha