جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه الزهرا المرضبه اصفهان

حوزه/ امام حسین علیه السلام فرمودند: در خوبی ها با هم رقابت کنید، در کسب غنیمت ها شتاب نمایید و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده اید حسابش نکنید.

ه گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم حوا بهرامی، استاد و مشاوره حوزه، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا المرضیه سلام الله علیها اصفهان گفت: امام حسین علیه السلام فرمودند: در خوبی ها با هم رقابت کنید، در کسب غنیمت ها شتاب نمایید و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده اید حسابش نکنید.

وی افزود: منظور از سبقت، سبقت در دینداری است، سبقت در کار خیر است، اینکه می گویند اگر کسی دو روزش مثل هم باشد ملعون است یعنی در دین روحیه مسابقه داشته باشید.

استاد و مشاوره حوزه افزود: دین مسابقه است؛ در قرآن آمده است وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ – فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ . یعنی هم سرعت بگیرید و هم سبقت بگیرید و مؤمنینی که اهل سرعت و سبقت هستند در امان می مانند، یعنی باید برای شاگرد اول شدن در همه ی خوبیها سبقت بگیرید.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: یا علی کسانی شیعه ی تو هستند که به کم قانع نیستند و دنبال درجات بالا هستند گفت: نباید الگوهای دم دستی و کم رنگ در دین داری برای خودمان انتخاب کنیم ما الگوهای عظیم و والا در تمام مراتب انسانی داریم و لذا با تأسی به آن الگوهای والا پیش برویم.

وی در پایان با اشاره به وظایف سنگین طلاب در جامعه کنونی، گفت: باید مجهز بود و از برچسب ها نترسید و با سعی، تلاش و توسل و توکل ظرفیت های وجودی را افزایش داد تا در مسابقه خوبی ها جا نزد و جا نماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha