جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره اینکه برخی از گره های کشور به وسیله نوآوری خلاقیت حل می شود گفت: دانشگاه ها فارغ التحصیلان را فکور و خلاق تحویل جامعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌ الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ظهر امروز در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان یزد که به مناسبت آغاز سال تحصیلی انجام شد با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور به مدت های قبل بازمی گردد گفت: در این سیستم آموزشی تفکر و تعقل و ایمان حذف شده و فرد را از پژوهش، مطالعه و تحقیق باز دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه نباید نسبت به تربیت و تحصیل دانش آموزان بی تفاوت بود تصریح کرد: متاسفانه دنیا هدف زندگی و خلقت انسان را به خوبی نمی‌داند و به همین دلیل قضاوت‌ها در ارتباط با انسان‌های خوب به پول و مقام و مواردی از این قبیل تغییر کرده است.

امام جمعه یزد، نوآوری و خلاقیت را از جمله مواردی دانست که به وسیله آن می توان گره های مختلف کشور بالاخص در بخش اقتصاد را برطرف کرد، افزود: اگر نسبت به ظرفیت و پتانسیل داخلی توجه و به تولیدات داخلی توجه می کردیم الان نگاهمان به خارج از کشور و بیگانگان نبود.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از عرصه‌های علمی کشور از جمله رشته‌های پزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم خاطرنشان کرد: ما در هسته‌ای، پزشکی، نانو و صنایع دفاعی سدهای پیش‌رو را رد کردیم و به توسعه‌های زیادی دست پیدا کردیم، ولی این تجربه را در عرصه‌های صنعت و مورادی از این قبیل مورد استفاده قرار ندادیم.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: الان به دلیل نظام آموزشی که در کشور وجود دارد دانش‌آموز و دانشجو حاضر نیست در دروس کنکاش و بررسی کند و در صورت وجود اشکال آن را برای برطرف شدن اعلام کند، بلکه به دلیل اینکه می‌خواهد کنکور قبول شود و یا مدرک دانشگاهی بگیرد تنها بر روی حفظ کردن همان جزوه و کتابی تمرکز ‌کند که استاد به وی داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عنوان کرد: نتیجه این موضوع این می‌شود که جوانان ما پس از گذراندن چندین سال تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها فارغ ‌التحصیل شوند و دوران بیکاریشان شروع شود، این موضوع می‌شود که هر سال هزاران فارغ‌التحصیل بیکار به جامعه وارد می‌شوند در صورتی که دانشگاه‌ها باید همین چند هزار فارغ ‌التحصیل را فکور و محقق و نوآور به جامعه عرضه کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha