جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدارس

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم تلاش به منظور ارتقای کیفی برنامه های دینی و مذهبی در سطح مدارس آموزش و پرورش تاکید کرد.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به آغاز فعالیت نوین مدارس و فعالیت های علم آموزی دانش آموزان در سراسر کشور ابراز داشت: یکی از مسایلی که حتماً باید در فعالیت های مدرسه به آن توجه کرد ناظر به بحث برنامه های دینی و مذهبی است که متاسفانه گاهی احساس می شود که این برنامه ها کیفیت مناسبی ندارند.

وی افزود: از سویی مشاهده می کنیم که به مناسبت های مختلف برنامه هایی در سطح مدارس برگزار می شود ، اما از آن جا که نظارتی بر نحوه اجرای آن وجود ندارد، آن طور که باید و شاید مورد استقبال دانش آموزان قرار نمی گیرند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: در یک جامعه اسلامی علاوه بر آن که به مساله آموزش و تعلیم توجه داده می شود باید به همان میزان و بلکه بیشتر به مساله تربیت و پرورش اهتمام صورت گیرد و برنامه های دینی خوب و باکیفیت و جذاب می تواند به بحث تربیتی در سطح مدارس کمک زیادی کند و لذا به هیچ وجه نباید از آن ها غافل شد.

وی با اشاره به اهمیت فوق العاده نقش مدرسه بعد از نهاد خانواده در تربیت کودکان و نوجوانان گفت: معمولاً نسل جدید در یک طیف سنی قرار دارد که نسبت به محیط اطرافش به شدت تاثیرپذیر است و از این رو شخصیت اجتماعی و اخلاقی آن ها تا حدود زیادی در مدارس و مراکز آموزشی شکل می گیرد.

تاجیک همچنین خاطرنشان کرد: پایه های سبک زندگی و فرهنگ اجتماعی پس از نهاد محوری خانواده در مدارس شکل می گیرد، ضمن آن که بخش قابل توجهی از مشکلاتی که امروزه در سطح جامعه شاهدش هستیم به نوعی به دوران مدرسه مرتبط می شود و لذا ما باید بحث تعلیم و تربیت نسلی را از مدرسه به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و مشکلات و نواقص را در این عرصه مرتفع سازیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha