پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهدای دفاع مقدس

حوزه/ استاد حوزه گفت: متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی بعضی ها خودشان را از جبهه حق بازنشسته کردند و اكنون می گویند حق با صدای دشمن یعنی بی بی سی و ... است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست عاشورایی با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی فیروزی و با حضور اساتید، کادر، طلاب و جمعی از بانوان در مدرسه علميه خواهران علمیه ریحانة النبی (س ) شهرستان خور و بيابانك برگزار شد.

حجت الاسلام فیروزی در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای عالم، حق و باطل وجود داشته است، گفت: حق و باطل خود را در جریان های مختلف تاریخ از قبیل جریان آدم و حوا، هابیل و قابیل، امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نشان داده است، اما در کربلا این جریان فوق العاده است، حق پیروز می شود اما به قیمت اربا اربا شدن.

استاد حوزه با بیان اینکه انسان حق مدار می داند که جریان حق بازنشستگی ندارد، استثنا بردار نیست و شکست ندارد، اظهار کرد: از زمانی که به سن تکلیف می رسیم تا مرگ باید کنار حق باشیم، مجنون و مرده تکلیف ندارند، پس اگر جزو این دو دسته نیستی باید حق را انجام دهی، محرم سنگ محک است که ما طرف حقیم یا باطل. اگر شبیه امام حسینیم عیارمان بالاست، اما اگر نیستیم تجدید نظر کنیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی بعضی ها خودشان را از جبهه حق بازنشسته کردند و اكنون می گویند حق با صدای دشمن یعنی بی بی سی و ... است؛ امام خمینی (ره) از زمانی که جوان بود تا زمانی که در بیمارستان زیر سرم بود حق می گفت.

استاد حوزه با بیان اینکه حق استثنا بردار نیست افزود: امروز سلاح دفاعی ما شمشیر نیست، بلکه زبان ماست؛ زبان هم که نداشته باشیم با فکر و دستمان در فضای مجازی باید از حق دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در کربلا ظاهرا امام حسین (ع) شکست خورد، اما اثرات کربلا برای ما شیعیان و همه جهان مصداق کامل پیروزی بود، چرا که پس از سالها هنوز هم کربلا زنده است و مثل این است  که هر ساله این واقعه برای ما تکرار می شود.

حجت الاسلام فیروزی خاطر نشان کرد: کسی که با حق باشد نا امید نیست، مقام معظم رهبری به ما طلبه ها توصیه کردند که به مردم امید بدهیم زیرا جریان حق است، بعضی ها در مملکت ما حق را به جای خدا به برجام بستند و گفتند این برجام است که دیوار تحریم ها را می شکند.

وی ادامه داد: امروز هجمه ها به سمت مقام معظم رهبری و روحانیت است. دشمن دارد کار می کند و ما باید ولایت فقیه را تقویت کنیم. حضرت آقا دقیق گفت به آمریکا اعتماد نکنید در حال حاضر هم می گوید به اروپا اعتماد نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha