جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ مفسر قرآن و نهج البلاغه گفت: همگی باید بدانید که شیطان، دلار و آمریکا یار نیستند، بگردید ببینید خدا چه کسی را یار قرار داده است. به ارزش ها حمله نکنید، در حملۀ به ارزش‌ها هفت درِ دوزخ به رویمان باز می‌شود؛ خدا برای ارزش‌ها احترام قائل است و معطل‌مان نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، استاد حسین انصاریان در بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی در جمع عزاداران حسینی، اظهار داشت: ما از درجات قیامت واقعاً بی‌خبریم، دورنمایی از درجات عالم ملکوت به گوش ما خورده، آن هم به صورت الفاظ نه به صورت حقیقت؛ عقل ما آن گوش را ندارد که کیفیت حقیقی واقعیت را بشنود، اما لفظ شنواست. به قول حافظ آن‌قدر هست که بانگ جرسی می‌آید.

آسمان و زمین هم تحمل برخی از حقایق را ندارند

وی در پاسخ به اینکه این جرس چیست؟ بانگش از چه مقوله‌ای است؟ چه گوشی را می‌تواند نوازش دهد؟ تارهای چه گوشی را برای شنیدن می‌تواند به صدا دربیاورد؟ گفت: من یک مطلبی را از شیخ مفید برایتان نقل می‌کنم ببینید واقعاً ما در چه حدی از گنجایش هستیم. این روایت را نه تنها شیخ بلکه دیگران و بزرگتر از شیخ هم نقل کردند، قرآن مجید می‌ فرماید: بعضی از حقایق را آسمان و زمین تحمل ندارند که بکشند، آن نیرو را ندارند که بتوانند تحمل کشیدنش را داشته باشند یا رسول خدا می‌فرماید: «لا یحتمله ملک مقرب و لا نبیٌ مرسل» نه فرشتۀ مقرب قدرت تحملش را دارد و نه پیغمبر فرستاده شده؛ این توان به ملک مقرب هم داده نشده، ملک مقرب هم یک حدی دارد، چیزی که از حد او بیرون باشد به آن نمی‌دهند، چون توان تحملش را ندارد نمی‌تواند هم درخواست کند.

انسان ها توان درک مقام کلیم الله را ندارند

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: کلیم الله مقامش کم نبود، ما هم توان درک مقام او را نداریم، خدا در صد و بیست و چهار هزار پیغمبر شنیدن صدای خودش را به او عنایت کرد، ما بیشتر از این هم نمی‌توانیم جلو برویم، جلو هم برویم نمی‌فهمیم.  

آقای اولین و آخرین در این عالم هستی شهیدان هستند

وی با اشاره به سخنی از پیغمبر اسلام(ص) اظهارداشت: حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: آقای اولین و آخرین در این عالم هستی شهیدان هستند، آن هم شهیدان مخلص؛ و آقای تمام شهیدان عالم، هفتاد و دو نفر شهدای کربلا می باشند، آقای تمام این هفتاد و دو نفر، امام حسین(ع) است، اگرچه درجه امام حسین(ع) بسیار بالاست، اما امام حسین(ع) در دعای عرفه به پروردگار می‌گوید: در عین عالِم بودنم در کنار تو جهل محض هستم.  

وی اظهار کرد: نقل کنندۀ اول این روایت زینب کبری(س) و ناقل هم شیخ مفید(ره) در کتاب «ارشاد»می باشد، می‌گوید: عصر تاسوعا، ابی‌عبدالله(ع) بیرون خیمه خسته بود ـ سرش را گذاشته بود روی زانویش خواب بود، منادی دشمن صدا زد به خیمه‌ها حمله کنید. امام خواب بود، زینب کبری آمد بالای سرش و خیلی آرام با یک دنیا ادب گفت: یا ابا عبدالله! امام سرش را از روی زانویش بلند کرد و با یک دنیا محبت به زینب(س) نگاه کرد. گفت: آقا دستور حمله دادند. امام از جا بلند نشد، رنگش هم نپرید، ترس هم به او حمله نکرد، خیلی آرام همان‌طور که روی خاک نشسته بود و روح در عرش بود، خیلی آرام فرمود: خواهر عباس را صدا کن. قمر بنی‌هاشم یا در خیمۀ خودش بود یا دور خیمه‌ها می‌گشت، زینب(س) رفت و آرام برادر را صدا زد. قمر بنی‌هاشم سریع بالای سر ابی‌عبدالله(ع) آمد و دست به سینه ایستاد؛ این ادب عباس(ع) بود.

قمر بنی‌هاشم دریایی از علم، حکمت، فضائل و ارزش‌هاست

این مبلغ عرصه بین الملل اظهارداشت: قمر بنی‌هاشم دریایی از علم، حکمت، فضائل و ارزش‌هاست که در مدتی حدود هجده سال تحصیل کرده است. عمر تکلیفی آن حضرت هجده سال بود، مقدار عمری که در دنیا داشت سی و سه سال بود، در حقیقت پانزده سال طبق قانون الهی در حوزۀ تکلیف نبود. حضرت عباس(ع) از عقل، اندیشه‌، قدرت روحی بسیاری برخوردار بود که توانست به قلۀ توحید تام برسد. توحید تام داستانی دارد و به انتظار نباشید تا کسی برای شما برای شما بیان کند؛ چرا که بیان آن فقط از عهدۀ معصوم(ع) برمی‌آید. عقل و اندیشۀ غیرمعصوم توان و قدرت بیان توحید تام را که او به عالی‌ترین درجاتش رسید، ندارد.

در حمله به ارزش ها هفت درِ دوزخ به رویمان باز می شود

استاد انصاریان در پایان گفت: همگی باید بدانید که شیطان، دلار و آمریکا یار نیستند، بگردید ببینید خدا چه کسی را یار قرار داده است. به ارزش ها حمله نکنید، در حملۀ به ارزش‌ها هفت درِ دوزخ به رویمان باز می‌شود؛ خدا برای ارزش‌ها احترام قائل است و معطل‌مان نمی‌کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha