شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که روشنگری و آگاهی دادن به جامعه یکی از وظایف مهم حوزویان است، تصریح کرد: امروز دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا مردم را از نظام و انقلاب جدا کند و این وظیفه روحانیت است که در این خصوص روشنگری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز طلاب و روحانیان باید آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس را در جامعه به خوبی تبیین و تبلیغ کنند، افزود: ارزش های دفاع مقدس عامل عزت و اقتدار ایران اسلامی که نباید هیچ گاه در جامعه کمرنگ شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دفاع مقدس فصلی از دفتر رویدادهای مهم انقلاب اسلامی است که با مجاهدت ها و رشادت های فرزندان این مرزوبوم همراه بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا این ارزش های والا در جامعه ما کمرنگ شود و این وظیفه حوزویان است که نسبت به خنثی سازی این توطئه دشمن تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام اکبری همچنین به حضور ارزشمند و اثرگذار طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علیرغم تبلیغات منفی دشمن، آمار شهدای روحانی به نسبت جمعیت این قشر بسیار بالاتر از سایر اقشار است.

وی با بیان این که مازندران در هشت سال دفاع مقدس حدود 400 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، بیان داشت: این تعداد شهید روحانی و طلبه نشان دهنده مسؤولیت پذیری این قشر در دفاع از اسلام و انقلاب است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ روحانیت هیچ گاه نسبت به رسالت و تکلیف واقعی خود کوتاهی نکرده است، افزود: اگر حضور پررنگ و مستمر روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف نهضت انقلاب و پس از آن نبود، شرایط امروز به گونه ای دیگر رقم می خورد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که روحانیت با جهاد و شهادت در راه خدا از اسلام و انقلاب دفاع  و حراست کرد، بیان داشت: امروز نیز طلاب جوان حوزه باید دنباله روی همان مکتب ارزشمندی باشند که امام خمینی(ره) آغاز گر آن بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه و به ویژه طلاب جوان نمی توانند نسبت به مسائل مختلف روز جامعه بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: احساس مسؤولیت حوزویان نسبت به مسائل جامعه و مشکلات مردم همواره جزء شاخصه های روحانیت اصیل و انقلابی بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که روشنگری و آگاهی دادن به جامعه یکی از وظایف مهم حوزویان است، تصریح کرد: امروز دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا مردم را از نظام و انقلاب جدا کند و این وظیفه روحانیت است که در این خصوص روشنگری کند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که طلاب و روحانیان باید با شناخت دقیق هجمه های دشمن در جهت خنثی کردن آن گام بردارند، خاطرنشان کرد: روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارد می تواند نقش بسیار مؤثر و محوری در خنثی کردن توطئه دشمنان ایفا کند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha