شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خوانسار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) خوانسار در جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود این مدرسه گفت: دشمن با تمام قوا درصدد از بین بردن اسلام است و ما طلاب در ایفای وظیفه بزرگ خود که دفاع از دین است باید بیش از پیش تلاش کنیم و با همه توان در مقابل دشمن بایستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان خانم صدیقه سعادتیار مدیر مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) خوانسار، در جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود این مدرسه گفت: با توجه به این که دشمن با تمام قوا درصدد ازبین بردن اسلام است، ما طلاب در ایفای وظیفه بزرگ خود که دفاع از دین است باید بیش از پیش تلاش کنیم و با همه توان در مقابل دشمن بایستیم و بدانیم که رمز موفقیت در این مبارزه تقرب به خداوند است.

وی اظهار کرد: ما طلاب با ورود به حوزه علمیه و تحصیل علوم دینی زمینه دفاع از دین و ترویج اسلام را فراهم می کنیم، لذا شیطان همواره می خواهد ما را از این مسیر دور کند و مانع از فراگیر شدن فرهنگ اسلامی شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) خوانسار افزود: برای مقابله با وسوسه های شیطان باید بدانیم که به چه مکان با ارزشی قدم گذاشته ایم، حوزه علمیه مکانی است که ویژگی های کم نظیری دارد از جمله این که امتیاز افراد براساس علم و تقوا مشخص می شود و موقعیت اجتماعی و مالی تاثیری در ارزش گذاری طلاب ندارد، محیط حوزه محیط زهد و قناعت است و رابطه استاد و شاگردی در آن بسیار صمیمی و دلسوزانه می باشد.

وی ابراز داشت: روح عمومی که در محیط حوزه حکومت می کند، معنویت، صفا، صمیمیت و اخلاص است و کم یا زیاد شدن این معنویت و اخلاص وابسته به افرادی است که در حوزه هستند که شامل طلاب و خدمتگزاران حوزه می باشد و اگر خدایی ناکرده گناهی از هر کدام سر بزند خواه داخل حوزه و یا بیرون از حوزه سبب کم رنگ شدن این روح عمومی خواهد شد.

خانم سعادتیار در پایان تصریح کرد: طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و حضرت بزرگوار به سربازان خود نظر لطف و محبت دارند، پس ما هم باید سعی کنیم بهترین سرباز و مدافع اسلام و قرآن و انقلاب باشیم و هیچ چیزی ما را از مسیر طلبگی جدا نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha