پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قابل

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین به واقعه جهانی تبدیل شده است و مسئولین باید موانع سرراه زائرین اربعین حسینی را بردارند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی قابل، در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت:  اهل بیت(ع) چراغ هدایت بشریت در طول تاریخ محسوب می‌شوند چرا که با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا این قیام الهی همچنان ادامه داشته و مسلمانان و جوانان در این مسیر حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی و حسینی باید در پیاده‌روی اربعین نهادینه شود و این رسالت بر عهده روحانیون ،آئمه جمعه وجماعات بوده تا مردم را به حرکت در مسیر واقعی خدا و اهل بیت(ع) تشویق کنند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: آنچه بیشتر از همه چیز در ایام اربعین حسینی و مسیر پیاده روی نورانی تا کربلای معلا به چشم می خورد، ایثار و محبت در پناه نورانی امام حسین(ع) است و باید این فرهنگ به عنوان یک الگوی شایسته در میان همه مناطق تعمیم یابد.

وی تصریح کرد: هر آزاده‌ای در هر نقطه جهان زیر بار ذلت و ستم نمی‌رود و این شعار حسینی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و اربعین فرصتی برای ترویج این فرهنگ دینی است.

امام جمعه موقت قزوین گفت:  پیاده‌روی عظیم اربعین به واقعه جهانی تبدیل شده و مسئولین باید موانع موانع سرراه زائرین اربعین حسینی را بردارند.

وی بیان کرد: لازم است همه دست‌به‌دست هم دهیم و به استقبال این حرکت فرهنگی و معنوی برویم، البته باید آسیب‌های گذشته را کمتر کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: موکب‌ها در کنار پذیرایی باید بسته‌های فرهنگی هم داشته باشند تا ره‌آورد پیاده‌روی ارزشمند باشد؛ لذا بهتر است از هم‌فکری یکدیگر استفاده کنیم تا موکبی برپا شود که سبقه دینی، مذهبی قزوین را نشان دهد.

سپس مدیر سازمان حج وزیارت استان قزوین با اشاره به ثبت نام زائرین در سامانه سماح گفت:تا امروز افراد در این سامانه ثبت نام نکردند، ولی انشالله ثبت نام زائرین پیاده اربعین حسینی تا اواخر هفته جاری آغاز می شود.

کلانتری بیان کرد:در سال گذشته 25 هزار نفر از استان قزوین  به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha