پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرایی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دشمن دنبال این است که ما را از ادامه مبارزه با دشمن بازدارد و دنبال کم ارزش جلوه دادن دفاع مقدس است و به جای اینکه دفاع مقدس در محافل آموزشی مطرح شود سند ۲۰۳۰ مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی سرایی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزارشد اظهار داشت: طلبه هویت خود را در سختی‌ها نشان می‌دهد. یکی از فرماندهان جنگ تعریف می‌کرد که ما باور داریم طلبه مسئولیت را در جنگ رها نمی‌کند و تا آخر ادامه می‌دهد، آتش ببارد یا دشمن بزند طلبه جنگ را رها نمی کند و تا پای جان تکلیفش را انجام می دهد

وی با اشاره به واژه دفاع مقدس، افزود: متاسفانه امروز مقداری از این واژه‌ها فاصله گرفته ایم. واژه تکلیف برای طلبه یک واژه مقدس است، طلبه در جنگ تحمیلی هر کجا احساس تکلیف می‌کرد همانجا می‌ماند و تکلیفش را انجام می‌ داد و دیگر نیازی نبود که ولی فقیه دستور دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، بیان داشت: شهید سید عباس موسوی اولین رهبر حزب الله لبنان یک تنه در جنوب لبنان از اسلام و شیعه دفاع کرد و مقابل اسرائیل ایستاد و برای ادامه نهضت کادرسازی کرد که سید حسن نصرالله و عماد مغنیه از نیروهای تربیت‌ شده او هستند؛ حوزه چنین افرادی را تربیت کرده است.

سرایی ادامه داد: واژه‌های مقدسی مثل تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری باعث شد کشور را در مقابل دشمن حفظ کینم و امروز این عزت برای کشور باقی بماند. در دفاع مقدس وجبی از خاک کشور را به دشمن تسلیم نکردیم و امام امت فرمود که امت کنونی از امت صدر اسلام بالاتر هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمود وقتی ایران خرمشهر را فتح کرد سه روز تمامی رسانه‌های دنیا در بایکوت خبری بودند. امروز هم این روند ادامه دارد مردم دنیا را از ایران با ایران هراسی می‌ترسانند که این کشور تروریست است!! در حالی که در طول چهل سالی که ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفته‌ایم به هیچ کشوری تجاوز نکردیم.

سرایی بیان داشت: الان در عده‌ای از مسولین کشور روحیه مبارزه وجود ندارد؛ باید دنبال تربیت امثال حسن تهرانی مقدم‌ها باشیم، امروز به برکت تلاش‌های دانشمندانی چون حسن تهرانی مقدم می توانیم در مقابل دنیا بایستیم.

وی ادامه داد: دشمن از یک طرف در خاورمیانه کشورهای منطقه را با ایران هراسی می‌ترساند و از یک طرف کارخانه‌های موشکی‌شان شبانه روز کار می‌کند و به کشورهای خاورمیانه می‌فروشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دشمن دنبال این است که ما را از ادامه مبارزه با دشمن بازدارد و دنبال کم ارزش جلوه دادن دفاع مقدس است و به جای اینکه دفاع مقدس در محافل آموزشی مطرح شود سند 2030 مطرح می‌شود. در کشورهای اسلامی بخش‌های جهاد را از کتب درسی حذف می‌کنند و دشمن دنبال این است که در کشور ایران هم این طرح را پیاده کند.

سرایی در پایان گفت: طلبه باید انقلابی باشد و نمی تواذند نسبت به انقلابی بی‌تفاوت باشد، چرا که رسالت یک طلبه انقلابی بودن است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha