شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 463032
۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
خبر کوتاه

حوزه/ برگزاری همایش "پیام آوران عاشورایی" در خراسان جنوبی، یادواره ای برای ۵ شهید «دره باز» و دغدغه فراموش شدن برخی ویژگی های دفاع مقدس عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،مهدی رحیم آبادی بیان کرد: همایش «پیام آوران عاشورایی» چهارم مهر ماه جاری با حضور ۳۰۰ نفر از همسران، دختران و خواهران شهدا در بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در پایان همایش از تعدادی از همسران، دختران و خواهران شهدا تجلیل می شود، افزود: بانوان هم در هشت سال دفاع مقدس نقش شایسته ای ایفا کرده اند.

رحیم آبادی با اشاره به پیش رو بودن کنگره دو هزار شهید استان بیان کرد: در راستای برگزاری این کنگره ۲۸ عنوان کتاب از خاطرات و عکس های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به چاپ می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون با خاطرات و عکس ۱۶ رزمنده جمع آوری شده است، افزود: با این افراد ۵۲ ساعت مصاحبه انجام شده است.

رحیم آبادی با بیان رزمندگان چشم و چراغ جامعه هستند، افزود: نباید این افراد که میراثی گرانبها از هشت سال دفاع مقدس هستند، را به فراموشی بسپاریم.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: باید همه دستگاه ها در جمع آوری خاطرات این رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس همکاری کنند.

دغدغه فراموش شدن برخی ویژگی های دفاع مقدس

برخی خصیصه های خوب دوران دفاع مقدس فراموش شده است، این مطلب را «برازنده» بخشدار آیسک در دیدار جمعی از مسئولان و بسیجیان با امام جمعه این شهر مطرح و در سخنانی از جنگ رسانه ای دشمن و القای ناتوانی مسئولان در اداره کشور با مردم صحبت کرد و نسبت به تبعات تکرار مشکلات و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم هشدار داد.

امام جمعه آیسک هم ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس این نکته را مطرح کرد که در کنار توطئه و دشمنی اجانب، برخی مخفیانه دشمن را همراهی می کنند که بر این اساس باید هوشیار بود.

حجت الاسلام رادمرد با تاکید بر این که تنها کشوری که پرچم مبارزه با استکبار را برافراشته، جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: باید با ایمان، صلابت، اقتدار و تلاش بیشتر و مدیریت بهتر از گردنه ها و مشکلات گذر کرد.

یادواره ای برای 5 شهید «دره باز»

یاد «امین ا... ملایی»، «عباس قریشی»، «حسین برشکی»، «عباس اسفندیاری» و سید «حسن صاعدی» از شهدای روستای دره باز بخش نیمبلوک با حضور مسئولان این بخش؛ شهرستان سرایان، مردم و خانواده شهدا گرامی داشته شد.

امام جمعه خضری دشت بیاض در این یادواره با اشاره به این که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بر برگزاری مستمر یادواره های شهدا تاکید کرد.

حجت الاسلام «یعقوبی» در ادامه به ایراد سخنانی درباره اهمیت حجاب و عفاف پرداخت و تصریح کرد: این روزها دشمن تمام نیروهایش را متمرکز کرده است تا این ارزش را از جامعه اسلامی بگیرد اما باید بداند ملت ایران با الگوگیری از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اجازه ترویج فرهنگ غربی را نخواهند داد.

کمک 400 میلیون تومانی اداره میراث فرهنگی به موقوفات بیرجند

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند 400 میلیون تومان بابت مرمت و بازسازی موقوفات این شهرستان هزینه کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند با اشاره به ماهیت وقفی بیش از 30 درصد آثار و ابنیه تاریخی گفت: در زمینه مرمت و بازسازی این آثار که در تملک اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد، امسال حدود سه میلیارد و 870 میلیون ریال مصوب که بخشی از آن در شش ماه ابتدای امسال هزینه شده و بخشی تا پایان امسال هزینه می شود.

به گفته «فولادی» 145 اثر بیرجند در فهرست آثار میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد 42 اثر ماهیت وقفی داشته و در تملک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha