سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان گفت: طلاب باید بدانند که وظایف بسیار سنگینی در قبال جامعه اسلامی و حفاظت از ارزشهای انقلاب بر عهده دارند و نباید خود را در حجره های مدارس علمیه محصور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه، آموزش و تربیت طلاب انقلابی، ولایتمدار و عالم است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه آغاز گردید، گفت: حوزویان و در صدر آنان، امام خمینی (ره) توانستند در مبارزه ای طولانی مدت و با همراهی و همدلی ملت مومن ایران، نظام ستمشاهی پهلوی را سرنگون و حکومت الله را بر این مملکت حاکم کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلبگی، عشق به اسلام و اهل بیت علیهم السلام است، نه شغل و حرفه، افزود: طلاب باید بدانند که وظایف بسیار سنگینی در قبال جامعه اسلامی و حفاظت از ارزشهای انقلاب بر عهده دارند و نباید خود را در حجره های مدارس علمیه محصور کنند، زیرا روحانیت بخشی از بدنه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه جدایی حوزه های علمیه و جامعه از برنامه ها و توطئه های بلندمدت دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از اصلی ترین راه های دشمن برای پیاده کرده پروژه نفوذ خود در کشور، ایجاد فاصله و جدایی بین حوزه های علمیه و جامعه است، لذا باید به خوبی مواظب تحرکات پیچیده دشمنان باشیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حوزه های علمیه شهدای زیادی تقدیم اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی کرده اند که نمونه بارز آن شهدای محراب و دیگر علما و روحانیون شهید در هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای ترور می باشد.

وی در ادامه به ضرورت ترغیب طلاب به مسئله دینی پژوهی اشاره کرد و گفت: طلبه امروز باید به جز علوم دینی با دیگر دانش های روز نیز آشنایی داشته باشد، زیرا اگر غیر این باشد هرگز قادر نخواهد بود که در جامعه به عنوان یک مبلغ و روحانی وظیفه دینی اش را به صورت درست و کامل انجام دهد.

حجت الاسلام مومنی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که حوزویان و طلاب باید در عصر کنونی بر آن تسلط داشته باشند، مسئله سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی است. امروز عصر ارتباطات است و در کمترین زمان ممکن می توان یک موضوع و یا خبر را در دنیا منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha