پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ امام جمعه نکا با تأکید بر این که تعلیم و تربیت در حوزه باید با بصیرت همراه باشد، گفت: باسواد بی بصیرت، خطرش خیلی بیشتر است، به همین دلیل باید در کنار علم به زمان بصیرت سیاسی اجتماعی و دینی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محدمی لائینی، مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول این شهرستان، تحصیل علم و توجه به مباحث معنوی و اخلاقی را مهم ترین وظیفه طلاب حوزه دانست.

وی با اشاره به این که طلاب باید علوم دینی را به خوبی بیاموزند و آموخته های خود را به تشنگان معارف الهی در جامعه منتقل کنند، گفت: امروز یک طلبه باید مروج راه حق و حقیقت در جامعه اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، آشنایی با معارف الهی، احکام دین و تبیین آن برای مردم را فلسفه تحصیل علاقه مندان در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: طلبه باید درس بخواند تا بنیه علمی او قوی شود تا برای جامعه مفید باشد.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که امروز شبهات بسیاری از سوی دشمنان در جامعه مطرح می شود، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم طلاب و حوزویان پاسخگویی مستدل به شبهات مطرح شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز دین نیازمند یاری طلاب است، خاطرنشان کرد: طلاب باید با منطق، قلم و زبان خود از دین در برابر هجمه های دشمنان دفاع کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که وجود دارد مدارس علمیه در شهرستان ها فعال هستند، افزود: طلاب باید از  فرصت های به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حمایت خیرین از فعالیت های حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: امروز حوزه و فعالیت های آن در جامعه یک اصل محوری است، چون تغزیه فکری بخش های مهم جامعه با حوزه های علمیه است.

وی تصریح کرد: تقویت دین مردم امر مهم و بدیهی است که بر عهده حوزه های علمیه است، به همین دلیل تقویت و حمایت از این کانون های مهم مسأله ای غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که تعلیم و تربیت در حوزه باید با بصیرت همراه باشد، افزود: باسواد بی بصیرت، خطرش خیلی بیشتر است به همین دلیل باید در کنار علم به زمان بصیرت سیاسی اجتماعی و دینی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha