شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین ازدواج اسلامی قانونی در پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد

حوزه/ درپی حکم دیوان عالی در کیپ تاون به دولت دستور داده شده که ازدواج های اسلامی را به رسمیت بشمارد. در همین راستا نخستین ازدواج قانونی اسلامی در آفریقای جنوبی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، نخستین ازدواج قانونی اسلامی توسط امامان جماعت مسجد القدس در گیتسویل واقع در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی برگزار شد. این مراسم ازدواج رسمی  درحالی انجام می گرفت که اخیرا دیوان عالی غرب کیپ تاون، به دولت دستور داده که ازدواج اسلامی را نیز به رسمیت بشمارد.

فاطمه کوهان، معاون وزیر امور داخلی، اعضای مسجد و خانواده های زوج مسلمان در این مراسم حضور داشتند. الکساندر روحانی و عاقد مسلمان این ازدواج را ثبت کرد.

کوهان در این باره گفت: خوشحالیم از اینکه چنین اقداماتی در روز میراث صورت می گیرند، روزی که نماد وحدت و همبستگی تمام مردم از قومیت ها و ادیان مختلف در جامعه آفریقای جنوبی است.

وی افزود: ما هنوز جامعه ای در حال گذر داریم. اسلام به این منطقه از جنوب آفریقا توسط بردگان و زندانیان سیاسی که از هند شرقی توسط هلندی ها آورده شده اند معرفی شده است. این افراد که به صورت آزادانه اجازه اعمال مذهبی را نداشته اند، دین و فرهنگ اسلامی شان را به طور مخفیانه حفظ کردند و فرهنگ آفریقا را نیز تغییر دادند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha