پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی الهاشمی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: روح ملیت و هویت کشور ما عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) است و باید این بُعد بسیار مهم همواره پررنگ باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی الهاشمی ، سه شنبه شب طی سخنانی در سومین شب عزاداری هیئت هنر و رسانه که در مجتمع هدایت قم برگزار شد، با بیان این که زیارت سیدالشهدا(ع) و اقامه عزای حضرت، منشأ تحولات عجیبی در عالم بشریت است، اظهار داشت: حقیقتاً ما نمی فهمیم که به برکت نام و یاد امام حسین(ع) و عزای ایشان در عالم چه خبر است اما مهم این است که بکوشیم حسینی باشیم و مهم تر این که حسینی بمانیم تا عاقبت به خیر شویم.

وی افزود: همه هنرها و از جمله شعر و ادبیات عاشورایی به واسطه این که منتسب به دستگاه امام حسین(ع) است، جلوه ای از نور می باشد و زمینه ساز هدایت انسان می گردد.

این استاد و خطیب حوزوی همچنین گفت: برخلاف نظر برخی رسانه های مغرض و شبکه های اجتماعی کثیف و دروغ گو، ملت ایران به هیچ وجه یک ملت عبوس و غمبار نیست؛ بلکه گریه و عزای او بر سیدالشهدا(ع) عامل نشاط باطنی و نیز شور و شعور فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: اساساً فطرت انسان به دنبال حقانیت است و این حقانیت در نهضت امام حسین (ع) تجلی بسیار خاص و مشهودی دارد، ضمن آن که از منظر هنری نیز عاشورای حسینی جای کار بسیاری دارد و می تواند بسترساز حرکت جامعه به سمت نور و هدایت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی هاشمی بیان داشت: روح ملیت و هویت ما عشق به اهل بیت (ع) به خصوص سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) است و باید این محور را همواره پررنگ نگاه داشت.

وی گفت: ان شاءالله خواهیم دید که قبل از ظهور حضرت حجت(عج)، پرچم حسینی و عشق به امام حسین(ع) عالم گیر می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha