شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ درشرایطی هستیم که کشور از مشکلات اقتصادی غوغا می کند ؛ مردم نباید خیال کنند حوزه در برابر مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه بی تفاوت است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدارس و مراکز تحت اشراف معظم له که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفتند: امروز شاهد فعالیت 7 مرکز که 5 مرکز  در مدرسه امام موسی کاظم(ع) و دو مرکزدر مدرسه امامین مجتبی(ع) و حسین(ع) هستیم و تمام تلاش این است این مدارس و مراکز به کانون قوی برای خدمت به دین و اسلام تبدیل شوند.

این مرجع تقلید افزودند: الان شاهد این هستیم تلاش گذشته ما به نتیجه خوبی رسیده است و توانستیم به فعالیت های خوب و قابل توجهی برسیم.

معظم له بیان داشتند:  گردهمایی این مراکز، باعث شناسایی بیشتر و هم فکری می شود و خاصیت دیگر آن، این است که نشان می دهد، حوزه در حال رشد و تحول است و قطعا این رشد خار در چشم کسانی خواهد بود که نمی خواهند رشد علمی حوزه را ببیند.

 ایشان افزودند: در روایتی امام معصوم(ع) فرمودند« کسی که از جاده ای  به دنبال علم می رود این جاده، جاده بهشت است. برای این چنین فردی، ملائک بال های خود را پهن می کنند تا از روی بال های آنان حرکت کنند.

معظم له بیان داشتند: امتیاز دیگر اهل علم این است  که همه موجودات اهل آسمان و زمین به او افتخارمی کنند؛ ولی با همه این فضائل باید اهل علم خوب درس بخوانند و مباحثه را جدی بگیرند.

 ایشان افزودند: درگذشته علما برای درس خواندن و مطالعه و پیدا کردن استادمشکلات زیادی را تحمل می کردند؛ ولی امروز این مشکلات برای اهل علم نیست و به کوری چشم دشمنان الان حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بابیان اینکه درشرایط فعلی ظرفیت خوبی برای اهل علم در حوزه فراوان است، اظهار داشتند: باید از این ظرفیت برای رشد علمی حوزه و ترویج دین بهره برد و زمان و عمر را به راحتی از دست نداد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: موضوع دیگر عمل کردن به آنچه فرا گرفتیم است. بعضی از اهل علم نور می دهند، ولی خودشان از نور بهره ای نمی برند و می سوزند، سعی کنید نمونه ای برای اخلاق اسلامی و حوزه باشید.در شرایط کنونی عمل به دین و اخلاق سبب ترویج دین و اسلام است.

معظم له با توجه نقش مرجعیت شیعه در خنثی کردن توطئه دشمنان در طول تاریخ تشیع عنوان کردند: مرجعیت شیعه در طول تاریخ در مسائل مختلف مانند فتوای تنباکو و مهمتر انقلاب اسلامی، به دشمن ضربات سنگینی زدند و باعث عزت اسلام و حوزه شدند، طلاب جوان هم باید اینگونه عمل کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: موضوع دیگر نظم و وحدت گروهای مختلف درحوزه است. نباید در حوزه اختلاف باشد.

ایشان افزودند: درشرایطی هستیم که کشور از مشکلات اقتصادی غوغا می کند و حوزه هم باید خود را همدرد با مردم بداند، مردم نباید خیال کنند حوزه در برابر مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه بی تفاوت است. باید با هم دردی به مردم نشان دهیم حوزه هم درد با شما است و خود را جدای از جامعه و مردم نمی داند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha