پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بدنه روحانیت جزء اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه است و همانند مردم از مشکلات اقتصادی و گرانی رنج می‌برند، ازاین‌رو نباید گناه برخی مدیران و مشکلات اقتصادی کشور را به گردن این قشر مظلوم انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار جمعی از مسئولان استانی، با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و کنایات و انگشت‌های اشاره‌ای که به‌سوی روحانیت نشانه گرفته می‌شود، اظهار کرد: روحانیان همانند عامه مردم کشور هستند و همچون آن‌ها از مشکلات اقتصادی و گرانی رنج می‌برند، ازاین‌رو نباید گناه بی مدیریتی برخی از مدیران و مشکلات اقتصادی کشور را به گردن این قشر مظلوم انداخت.

وی افزود: برخی از افراد از روی ناآگاهی و یا مغرضانه همه مسائل و مشکلات کشور را به گردن روحانیان می‌اندازند، این در حالی است که روحانیت از ابتدای انقلاب همراه و همیار مردم و دولت‌ها بوده و هست و در این راستا به‌واسطه بی مدیریتی برخی از مدیران متضرر هم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانیت در پیدایش انقلاب نقش اول را داشته است، اضافه کرد: در صورت بروز خطا از سوی برخی از روحانیان، مردم و حتی برخی از مسئولان آن خطا را به نحو عام و مطلق آن گروه تلقی می‌کنند که این عین بی‌انصافی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند روحانیان مسائل و مشکلات کشور را پیگیری و حل‌وفصل کنند که این نشانه اعتماد مردم به علما و روحانیان است.

وی یادآور شد: بی‌تردید هدف نهایی دشمن براندازی نظام اسلامی است، همان‌گونه که قرآن فرموده است بی‌دینان آن‌قدر با شما می‌جنگند تا شما دست از دین خود بردارید که اکنون نیز آمریکا با تمام قوا با ایجاد جنگ اقتصادی به دنبال براندازی این انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید همت همه مسئولان و روحانیت این باشد که بنیه سیاسی کشور تقویت شود، اظهار کرد: ورود به این حوزه نیازمند بصیرت بوده و مسئولان و به‌ویژه روحانیان که در طول تاریخ مسئولیت خطیر بصیرت افزایی جامعه را به دوش می‌کشند، باید تلاش کنند تا مردم به بلوغ سیاسی و فکری رسیده و بدانند که انقلاب و تداوم آن مدیون فعالیت روحانیان و تبلیغ مبلغان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha