پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت

حوزه/ طالب علم اگر در مسیر رسیدن به کمال بمیرد، شهید است، زیرا تشنگی او به کسب معارف دینی، موجب عاقبت بخیر بودن او می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم ره‌انجام، در نشست اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس  بیان کرد: علم مایه حیات وجود انسان بوده و مربی حقیقی انسان در علم آموزی امام است که وظیفه تعلیم و تربیت انسانها را بر عهده دارد، لذا شما طلاب به عنوان وارثان انبیاء الهی باید ادامه دهنده این مسیر باشید.

وی افزود: بررسی احادیث علم و عقل حکایت از این امر داد که خداوند توفیق علم آموزی را به کسی که دوست دارد عطا و کمال عقل را در هر کس که بخواهد قرار میدهد.

استاد حوزه خواهران مازندران ادامه داد: شما طلاب که در پی علم بوده و بر روی خط حب الهی حرکت کرده و انسان کامل را می جویید، هر مقدار که شباهت به انسان کامل پیدا کنید، علم و اسما الهی در شما پیاده می شود، لذا آن گونه که امام حسین(ع) با رضای محض و تسلیم کامل حرکت نمودند، شما نیز باید این گونه باشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طالب علم اگر در مسیر رسیدن به کمال بمیرد، شهید است، زیرا تشنگی او به کسب معارف، موجب عاقبت بخیر بودن او می شود؛ همچنان که در حدیث آمده است:"شیعه ما اگر بمیرد و قرآن را به خوبی نداند در قبر به او می آموزند و این موجب تکامل برزخی او می شود."

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha