پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) در قم

حوزه/ منتقد و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس بر لزوم تلاش به منظور تبیین سبک زندگی شهدای مدافع حرم برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی کوشاری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست نقد و بررسی کتاب"یادت باشد" که در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به تلاش بسیار خوب نویسنده در به تصویر کشیدن خاطرات و روایتگری های همسر شهید سیاهکالی مرادی از این شهید مدافع حرم، اظهار داشت: بی شک پرداختن به ابعاد زندگی شهدای مدافع حرم به عنوان الگوی نسل جوان امروز کار بسیار خوبی است منتهای مراتب باید از کلیشه های رایج فاصله گرفت تا به زبان ساده و خودمانی و دارای صمیمیت بتوان این ارتباط را با مخاطب برقرار کرد.

وی افزود: از این حیث رفتن به سراغ چنین زندگی‌نامه‌ای قابل تقدیر است و نویسنده این کتاب توانسته زندگی یکی از شهدای نسبتاً گمنام مدافع حرم را دستمایه کار خود قرار داده و اثری خوب، خواندنی و در عین حال عاشقانه خلق کند.

این منتقد ادبیات دفاع مقدس همچنین گفت: معرفی این گونه آثار می تواند تا حدود زیادی مردم و نسل جوان را با سبک زندگی شهدای مدافع حرم آشنا کند و قطعاً این مهم باید در اولویت برنامه های فرهنگی و رسانه ای قرار گیرد.

لازم به ذکر است: شعرخوانی سید احمد علوی از شاعران آیینی و نیز رونمایی از دو کتاب بریل به منظور ارائه به نابینایان و کم‌بینایان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha