جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در جمع مبلغین مدارس اَمین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نسل جوان که شبانه روز مورد هجوم رسانه های بی دین و ضد انقلاب قرار دارند، گفت: مجالس و ذکر اهل بیت(ع) برگ برنده ما در برابر قدرت رسانه ای و تبلیغاتی دنیای غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در جمع مبلغین مدارس اَمین،ضمن عرض تسلیت بمناسبت محرم حسینی(ع) با تمسک به آیه 55 سوره ذاریات« وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» و (امّت را) تذکّر و پند بده که پند و تذکّر (اگر کافران را نفع ندهد) مؤمنان را سودمند افتد، گفت: تبلیغ مفید و تذکر بجا در قلوب مومنین حقیقتا اثرگذار است.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از  پیامبر اکرم(ص):أَخْبَرَ اَلنَّبِيُّ(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) اِبْنَتَهُ فَاطِمَةَ بِقَتْلِ وَلَدِهَا اَلْحُسَيْنِ وَ مَا يَجْرِي عَلَيْهِ مِنَ اَلْمِحَنِ بَكَتْ فَاطِمَةُ بُكَاءً شَدِيداً...،پیامبر اکرم(ص) به دخترش فاطمه زهرا(س)، از شهادت امام حسین(ع) و مصائب او خبر داد. ایشان به شدت گریست...، افزود: سوگواری و ارادت قلبی به ساحت مقدس امام حسین(ع) توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی شود.

 مدیر حوزه علمیه کرمانشاه مخاطب اصلی مبلغین مدارس اَمین را نسل جوان دانست و ادامه داد: انتقال صحیح مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع)، تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی به دانش آموزان، دسیسه دشمنان را خنثی می کند.

وی با اشاره به تعبیر قرآن ((وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا )) مشابه عمل را می آورند یعنی سیمای ملکوتی را و قبر و قیامت ما غیر از عمل ما نیست، گفت: تعبیر یکی از بزرگان که فرمود: تمام دنیا آتیشه؛ یعنی زمینه اشتعال و شعله ور کردن قبر و قیامت در  انسان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  ایرانی با بیان خطراتی که از طرف دنیای استکبار برای انحراف و جلوگیری از پیمودن مسیر الهی نسل جوان در سر راه او قرار گرفته، اظهار کرد: مجالس و ذکر اهل بیت(ع) برگ برنده ما در برابر قدرت رسانه ای و تبلیغاتی دنیای غرب است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات دوستی و حضور در مجالس اهل بیت(ع) هدایت انسان در صراط مستقیم الهی است، افزود: به برکت الهی و ایام محرم و صفر و فاطمیه(س) دسیسه دشمنان علیه مسلمین خار و خاشاکی است که اثری از آن نمی ماند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نسل جوان که شبانه روز مورد هجوم رسانه های بی دین و ضد انقلاب قرار دارند، گفت: مجالس امام حسین(ع) برنده ترین سلاح تبلیغ و هدایت انسانها است.

حجت الاسلام والمسلمین  ایرانی با بیان این که امام حسین(ع) باب النجاة است و نباید دست از دامان هدایتشان برداشت، گفت: یکی از بندگان خدا با پیمودن تمامی روش ها از تربیت و اصلاح فرزند جوانش نا امید شده بود که او را به زیارت کربلا فرستاد و وقتی برگشت واقعا دگرگون شدبود.

وی به نقل از بزرگان اخلاق که می فرمایند: وقتی دیدید کدورت و در واقع غلظت گناه روی قلب انسان نشسته به مجالس امام حسین(ع)پناه ببرید، گفت: اعاظم ما با عشق حضور در مجالس روضه و کسب مقامات معنوی به پله های ترقی و کرسی های علمی رسیدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان تنها راه مصون ماندن از تهاجم فرهنگی، پیمودن صراط مستقیم الهی و تاسی به سیره اهل بیت(ع)دانست و اظهار کرد: هرچه بیشتر دانش آموزان را به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا و مانوس نمایید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha