جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان در جمع طلاب این استان با اشاره به جایگاه ویژه نماز در دین مبین اسلام، گفت: آخرین و اصلی ترین پیام سفیران دین، تاکید بر ادای فریضه نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، امروز در جمع طلاب و روحانیون مدارس علمیه کردستان با اشاره به جایگاه رفیع نماز در دین مبین اسلام، اظهار داشت: اگرچه هر يك از احكام دين مبین اسلام در جاي خود از اهميت ویژه ای برخورداند، ولی در اين ميان بعد از معرفت و شناخت خداوند بزرگ، هيچ فريضه‌اي به جایگاه و مرتبه‌ نماز نمي‌رسد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: تنها نماز است كه معراج مؤمن و عامل تقرب انسان وارسته، به خدا شناخته شده و معيار پذيرش همه‌ واجبات قرار گرفته است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه آخرین پیام و اصلی ترین پیام سفیران دین، تاکید بر ادای فریضه نماز است، گفت: شيخ "نجم‌الدين كبري"، از عارفان نامی درباره اهمیت نماز آورده اند:« مردم نابينايند؛ مگر كسي‌كه خداوند پرده از برابر چشمان وي برگيرد و پرده چيزي بيرون از مردم نيست، بلكه از وجود خود مردم است و آن تاريكي وجود ايشان است».

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: همه به این امر واقف و آگاهیم که پروردگار متعال نيازي به عبادت و نماز ما انسان‌ها ندارد، زيرا او غني في‌الذات است و ديگران همه محتاج او هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: هنگامی که خداوند متعال دست به خلقت آدميان زد در بي نيازي كامل از اطاعت آنان و امنيت تمام عيار از عصيان آنان بود، زيرا نه معصيت كاران او را آسيبي مي‌رساند و نه فرمانبري فرمانبرداران وي را سود مي‌بخشد.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه سود و فرایند عبادت چیزی به جز سودمندی و بهره مندی ما از آثار آن در زندگی دنیوی و اخروی نیست، گفت: نماز در دین اسلام آثاري دارد كه اگر با روح و جان آغشته گردند، انسان را به سر منزل مقصود و كمال مي‌رساند و باعث كسب فيض از آن مبدأ بي‌پايان و دريافت نور از ذات بي همتای خداوند بزرگ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: «همانا نماز آدمي را از هر كار زشت و منكر باز مي‌دارد و ياد خدا بزرگتر است».

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود اظهار داشت: نماز يعني اينكه بنده در برابر خداوند بايستد و اظهار بندگي كند و دست نياز به سوي او داشته باشد. كسي‌كه به نماز مي‌ايستد بايد محضر خدا را درك كند و بداند در برابر چه مقامي ايستاده و در نتيجه وظيفه‌ بندگي را با نهايت خضوع و خشوع بجا آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha