شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه هنوز نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس به خوبی برای جامعه تبیین نشده است، گفت: این وظیفه نهادهای تبلیغی و فرهنگی است که در این خصوص با برنامه ریزی مدون این نقش مهم و اثرگذار را برای جامعه امروز تبیین و تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در همایش «یاد یاران» ویژه طلاب و روحانیان رزمنده استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند است که باید ارزش های آن بیش از پیش در جامعه رشد و گسترش پیدا کند.

وی با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس در برابر توطئه کشورهای مختلف ایستادند، افزود: دفاع مقدس نشان داد که ملت بزرگ ایران اسلامی هیچ گاه زیر باز ظلم دشمن نخواهد رفت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران با اقتدار در برابر تجاوز دشمن ایستادند و از میهن اسلامی دفاع و حراست کردند، گفت: این ملت در آن هشت سال نشان دادند که در دفاع از انقلاب از هیچ خطری هراس ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دفاع مقدس جلوه ای از ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت فرزندان ایران زمین در دفاع از اسلام و انقلاب بود، تصریح کرد: در سال های گذشته نیز همین فرزندان غیور در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان در دفاع مقدس نبود این عزت و اقتدار فعلی را نداشتیم، بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه فرهنگ ناب دفاع مقدس به کشوری مقتدر و اثرگذار در جامعه جهانی تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب در کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این فرهنگ اصیل و ناب بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به حضور با صلابت روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه ها موجب تقویت عطر معنویت در میان رزمندگان بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در کنار برنامه های تبلیغی، به فعالیت های رزمی در جبهه ها نیز مشغول بود، تصریح کرد: بسیاری از روحانیان در دفاع مقدس حتی در رده های بالای فرماندهی جبهه ها نیز نقش آفرینی می کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه هنوز نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس به خوبی برای جامعه تبیین نشده، خاطرنشان کرد: این وظیفه نهادهای تبلیغی و فرهنگی است که در این خصوص با برنامه ریزی مدون این نقش مهم و اثرگذار را برای جامعه امروز تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف تاریخ ثابت کرده هر جا تکلیف اقتضا کند با اقتدار حضور پیدا می کند، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه ای از حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha