شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 شورای فرهنگ عمومی استان قم

حوزه/ اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم طی نشستی با آرای مثبت خود اختصاص ۲۰ درصد از تابلوهای تبلیغاتی به پیام‌های فرهنگی، تعیین آمار دقیق بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و جاده‌ای و نوع مالکیت آن‌ها و تشکیل کمیته تبلیغات شهری در قم را تصویب کردند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم  که عصر امروز  در سالن جلسات پژوهشکده علاطمه طباطبایی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: هر چند امسال نسبت به سنوات گذشته با تهدیدهای جدی‌تری روبرو بودیم اما در ایام محرم با مشارکت دستگاه‌های مختلف توانستیم به شیوه مطلوب برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف را دنبال کنیم که این هماهنگی و نظم مطلوب را مدیون هم‌افزایی و تعامل مطلوب میان دستگاه‌ها هستیم.

وی از فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یاد کرد و افزود: طی این هفته دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام داده‌اند که به شیوه مطلوب درحال دنبال شدن است.

استاندار قم با اشاره به اینکه سهم فرهنگ در بسترهای تبلیغاتی باید مشخص شود، عنوان کرد: تبلیغات محیطی استان قم نیازمند پیوست فرهنگی است.

همچنین، حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن تقدیر از حضور مدیران استان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: امسال شعار «من نماز را دوست دارم» را به‌عنوان محوریت فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش درنظر گرفته‌ایم تا بتوانیم ترویج نمازخوانی را در میان دانش‌آموزان رقم بزنیم.

در این نشست هادی میرهادی نماینده شهرداری قم در شورای فرهنگ عمومی استان طی سخنانی از اختصاص 30 پرتابل تبلیغاتی شهرداری قم به فعالیت‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: 6 بیلبورد در اختیار سازمان زیباسازی شهری و تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی شهرداری نیز در اختیار بخش خصوصی است.

*بررسی تهیه مستند داستانی امامزاده موسی مبرقع(ع)

سید امیر طباطبایی تهیه‌کننده و کارگران جوان قمی نیز طی سخنانی، خاطرنشان کرد: در قم به دنبال تهیه یک دانشنامه تصویری هستیم تا در این دانشنامه بزرگان شهر مقدس قم را به مردم معرفی کنیم که یکی از این شخصیت‌ها احمد بن اسحاق است که مستند داستانی آن تهیه و اکران شده است.

وی از امامزاده موسی مبرقع(ع) به‌عنوان یکی از بزرگان شهر مقدس قم نام برد و اضافه کرد: اکنون شهر قم برای معرفی بزرگان خود به‌عنوان شاخصه‌های فرهنگی این شهر ابزار مورد نیاز را در اختیار ندارد اما تهیه دانشنامه تصویری می‌تواند این خلا را به شیوه مطلوب پر کند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست بر لزوم مشارکت مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای تهیه مستند داستانی امامزاده موسی مبرقع(ع) تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای معرفی بزرگان و مفاخر شهر قم گام‌های مورد نیاز را برداریم.

گفتنی است: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم در این نشست با آرای مثبت خود تعیین آمار دقیق بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و جاده‌ای و نوع مالکیت آن‌ها، اختصاص 20 درصد تبلیغات شهری و جاده‌ای به مباحث فرهنگی، تشکیل کمیته تبلیغات شهری در استان قم و تخصیص هشت بیلبورد مشخص برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در مناطق هشت‌گانه شهری را تصویب کردند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha