جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه گفت: آن هایی که دنبال این بودند نام اهواز را به الاحواز تغییر دهند در زباله دان تاریخ دفن شدند و آنچه امروز در دنیای اسلام سربلند شده است رهبری، ولایت و دفاع مقدس ما است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین احمد فرخ فال چهارشنبه شب در نشست «گفتمان ولایت طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: نقش محوری ولایت بود که این قداست را به انقلاب بخشید.

وی بیان کرد: آنچه در دفاع مقدس گذشت به عنوان الگو در کشور های اسلامی در حال جریان است و آنچه توطئه های  تکفیری ها را خنثی کرد تجربه ما از دفاع مقدس بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه نقش ولایت به عنوان نقش مؤثر و کنترل کننده همه جوانب در دفاع مقدس بود، افزود: اگر در جریان بیداری اسلامی در کشور هایی چون، مصر و لیبی نتوانستند آنگونه که باید موفق شوند به دلیل نبود نقش ولایت در آن جا بود.

وی نقش ولایت، فقاهت و شریعت را در جامعه اسلامی بسیار مهم خواند و ابراز داشت: همان تأثیری که سخنان امام در دانشگاه در پیروزی انقلاب داشت در دوران دفاع مقدس در روستا ها و حوزه های علمیه هم داشت.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: وقتی ایده امام راحل، دید ایشان نسبت به جهاد و امت و حتی نگاهی که به دشمن داشتند و نوع تعاملشان با مباحث مختلف را می دیدند، طلبه و دانشجو به جبهه می رفتند.

وی ادامه داد: نقش ولایت، رهبری، شریعت و دین در  دفاع مقدس بود که آن را به عنوان یک سنبل محافظت اسلام به دنیا معرفی کرد و این درحالی بود که ما در دوران جنگ از نظر امکانات چیزی نداشتیم و همه امکانات در اختیار دشمن بود.

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال گفت: زمانی که تمام دلسوزان و جوانان پر شور ما داشتند در کردستان تروریست ها و گروه های منحرف را دفع می کردند، استکبار دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد و حملات به سراسر مرز ما را آغاز نمود؛ طلابی بودند که در سال 59 از همین فیضیه درس و بحث را کنار گذاشتند و به جهاد و دفاع مقدس اعزام شدند؛ اما انقدر امکانات کم بود که حتی سلاح برای آن ها وجود نداشت.

حفاظت از انقلاب در دفاع مقدس به برکت ولایت و مردم بود

وی با اشاره به اینکه هدایت های مدبرانه ولایت امر بود که سند های افتخار را ایجاد کرد و کم کم رزمندگان مستقر شدند و اراضی را گرفتند، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس این حفاظت از کشور به برکت مردم و ولایت بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه نقش ولایت و رهبری یک نقش تأثیر گذاری است و همان تاثیری که در پیروزی انقلاب داشت در دفاع مقدس هم داشت به حمله تروریستی اهواز اشاره کرد و افزود: آن هایی که دنبال این بودند نام اهواز را به الاحواز تغییر دهند در زباله دان تاریخ دفن شدند و آنچه امروز در دنیای اسلام سربلند شده، رهبری، ولایت و دفاع مقدس ما است.

وی عنوان کرد: امیر المؤمنین(ع) در خطبه سوم نهج البلاغه بیان می دارد که وقتی جایگاه ولایت می تواند تأثیر خودش را بگذارد که امت هم امت ولایت مداری باشند و تمام عیار در اختیار ولایت باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال خاطر نشان کرد: باید برای استقلال شهید داد و رمز موفیت ما در 8 سال دفاع مقدس رهبری مدبرانه امام راحل، نقش مؤثر کسانی که به عنوان بازوان امام(ره) نظام جمهوری اسلامی را  تشکیل دادند و امت اسلامی بود.

وی ابراز کرد: وقتی صدام حمله گسترده ای به جنوب کشور انجام داد و اوضاع جبهه بسیار آشفته بود مقام معظم رهبری با مسؤلیت ریاست جمهوری که داشتند به اهواز آمدند و در آن جا مستقر شدند و در خطوط جبهه ماندند تا دفع کامل حملات انجام شد و اهتمام این شخصیت برجسته در کنار رهبری امام(ره) ظرف چند روز این قائله را ختم کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه بار دیگر تأکید کرد: آنچه در دفاع مقدس  تأثیر گذار بود، رهبری مدبرانه امام(ره)، دلسوزی و تدبیر مسؤلان نظام و اهتمام و دلباختکی امت و جوانان نسبت به اهداف انقلاب بود.

وی عنوان کرد: چه جریاناتی بعد از رحلت امام(ره) ایجاد کردند که اگر نبود نقش ولایت سرانجام ما نیز همانند برخی کشورهای به گونه ای دیگر رقم می خورد.

از جریانات انقلاب عبرت بگیرید

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال توضیح داد: آن هایی که مردم را در این موقیعت ها و فشارهایی که استکبار و  رئیس جمهور آمریکا وارد می آورد نا امید می کنند؛ باید از جریانات انقلاب عبرت بگیرند، مگر استکبار جریان ساختمان های دو قلو را ایجاد نکرد، مگر افغانستان و طالبان را درست نکرد و اخیرا هم که جریان داعش را با پشتوانه فکری ایجاد کرد.

وی گفت: داعش را ایجاد و تقویت کردند تا تمام عیار مقابل نظام جمهوری اسلامی بایستد و تا نزدیکی ما پیش آمده بودند؛ اما نتوانستند به هدف خود برسند، لذا آن هایی که دفاع ما را در حرمین زیر سؤال می بردند و مدافعین حرم را محکوم می کردند بی عقلان و بی خردانی بودند که از این جریان اطلاع نداشتند.

حوزه دوشا دوش ملت ایستاده است

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه، به رهبری، جانفشانی جوانان دلباخته و همراهی طلاب و فضلایی که سند افتخار حوزه هستند در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: درهمین جریان تروریستی اهواز دشمن و فضای مجازی سعی کردند که آن سهمی که روحانیت در این رخداد داشت و حتی شهید هم داد را مخدوش کند؛ حوزه از مراجع تا فقها، مدرسین، اساتید و طلاب در سرتاسر دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان ایستادند و امروز هم خواهند ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: این وعده الهی است که ملت، حوزه و جامعه را با سختی، شهادت، زندان و اسارت آزمایش می کند و این ملت در همه آزمایشات با رهبری ولایت پیروز شدند و نگذاریم در این برهه از زمان استکبار و فضای مجازی مردم را از انقلاب ناامید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: به فرموده رهبری جنگی در کار نیست و دشمن تا وقتی امت منسجم و نظام با محوریت شخصیت برجسته مدیر و مدبر در مقابل خود ببیند، هرگز عملیات نظامی اش را رو نخواهد کرد چون شروع کننده او است اما خاتمه دهنده او نخواهد بود.

وی افزود: اتفاقات و سختی های دفاع مقدس را مرتب باید مرور کنیم تا بداینم سختی های امروز به مراتب از سختی های آن دوران و ابتدای پیروزی انقلاب کم تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha