پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدی

حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان از آرامش و زیبایی بصری به همراه سادگی و بی پیرایگی خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، ضمن اشاره به گزینشی بودن آثار و ممیزی شایسته در راستای ورود آثار برجسته به فضای نمایشگاهی، گفت: حضور ناشران اصلی کتب حوزوی در این فضا سبب شد تا نمایشگاه مطلوب تخصصی در عرصه کتب حوزوی و معارف اسلامی در سال جاری شکل بگیرد. 

وی با بیان این که چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان از آرامش و زیبایی بصری به همراه سادگی و بی پیرایگی خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این خصیصه ها نمایشگاه را نسبت به دیگر نمایشگاه های حوزوی متمایز کرده و از سوی دیگر پیگیری مسئولین توامان با همدلی صاحبان غرفه ها ارج و قرب ویژه ای به آن داده است. 

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور با بیان این که در طول مدت گذشته از افتتاح نمایشگاه لحظه ای غرفه ها خالی از بازدیدکننده نبوده و رقم قابل توجهی در عرصه فروش کتاب حاصل شده، عنوان کرد: طلاب از آغازین لحظات این نمایشگاه با اهتمام ویژه ای کتب درسی خود را پیگیری کرده و این استقبال چشمگیر حاصل فرهنگ سازی شایسته در راستای نشر و توزیع کتاب از یک سو و ایجاد انگیزه در طلبه برای تامین نیازهای فرهنگی آنان از سوی دیگر می باشد. 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که نمایشگاه نقطه پیشرفت داشته و باید فضای فیزیکی همراه با تعداد غرفه ها در سال های آینده نسبت به امسال توسعه پیدا کند، اظهار کرد: حضور مدیران مدارس و معاونین آموزشی همراه با طلاب فضای صمیمی به نمایشگاه داده و به نظر می رسد که این فضا در نظر همه مراجعین و بازدید کنندگان خواستنی و تحسین برانگیز است. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت قراردادن بخشی در راستای راهنمایی طلاب جهت سهولت در دسترسی به منابع مورد نیاز آنان، بیان کرد: لیست کتب درسی حوزوی را که از سوی ناشران عرضه شده باید در اختیار طلاب قرار گیرد تا علاقه مندان به این عرصه به محض ورود بدون سردرگمی بتوانند به آسانی به کتب مورد نظر خود دست پیدا کنند. 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که می توان با سازماندهی جدیدی کار را کیفی تر کرد و رونق بیش تری نیز نسبت به قبل بخشید، افزود: امیدواریم این نمایشگاه سال های آینده نسبت به امسال ارتقا کمی و کیفی ویژه تری پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha