پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دار الکتب

حوزه/ مسئول غرفه دارالکتب الاسلامیه گفت: ناشران تلاش کنند کتب استخوان دار و منابعی را منتشر کنند که اساسا بتوان قویا پشت آن ایستاد و ناشران بدانند آنچه نشر می دهند باید وسیله هدایت باشد.

آخوندی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان این که پدرش به تدریج انتشارات دارالکتب را پایه گذاری کرده و اولین کتاب صحیفه سجادیه بوده که آن را در سال 1320 به چاپ رسانده است، خاطر نشان کرد: الغدیر نیز از کتبی بود که از همان ابتدای شروع کار در قالب یازده جلد به زبان عربی توسط این انتشارات به چاپ رسید. 

وی با بیان این که پس از این جریان نیز در سال 1333 المیزان علامه طباطبایی را آغاز به چاپ کردیم که تا سال 1350 چاپ 20 جلد آن طول کشید، ابراز کرد: همچنین روش رئالیسم مطهری در سال 1331 انتشار داده شد و تفسیر نمونه نیز از سال 1352 چاپ می شد که در سال 66 کامل گردید؛ این کتاب آن زمان سه هزار تومان بیشتر نبود و طرفدار زیادی داشت. 

مسئول غرفه مجمع دار الکتب الاسلامیه با اشاره به احیای کتب حدیثی بیان کرد: آن زمان پیش از این که تعلیقات صورت بگیرد، کتب چاپ می شد و ناشران بعدی نیز همان ها را عکس برداری می کردند اما از زمانی که ابوی با کتاب کافی کار را شروع کردند، به تدریج در فرایندی سازمان بندی شده با تعلیقات اقای غفاری کار را پیش می بردند. 

مسئول غرفه مجمع دار الکتب الاسلامیه در پایان با بیان این که ناشران می توانند تلاش کنند کتب استخوان دار و منابعی را منتشر نمایند که بتوان قویا پشت آن ایستاد و سهل بودن چاپ آنان را به دام نیاندازد، اظهار کرد: توصیه من به ناشران این است که در موقعیت اقتصادی فعلی کتاب را به این امید که از آن درآمدی داشته باشند به سراغش نروند، بلکه به این دید به آن نگاه کنند که آیا وجود این کتاب نیاز است.

وی تصریح کرد: ناشران این امر را درنظر بگیرند که باید جوابگوی خداوند باشند و آنچه نشر می دهند باید وسیله هدایت باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha