چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 463187
۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
خبر کوتاه

شب شعر و خاطره گویی دفاع مقدس در قاین،افتتاح ۶۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی ، برگزاری یادواره شهدای ارسک در گلزار شهدای گمنام و نخستین سوگواره شعر عاشورا، ایثار و شهادت در نهبندان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محفل شب شعر و خاطره گویی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قاین برگزار شد.

در این مراسم هشت نفر از شاعران این شهرستان آخرین قصیده های خود را درباره دستاوردهای دفاع مقدس، دلاورمردی های رزمندگان و جنایات اخیر تروریست های استکبار جهانی در اهواز سرودند.

دو نفر از پیش کسوتان دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از شجاعت ها و ایثارگری های رزمندگان پرداختند و در خاتمه پرده خوانی در مورد واقعه عاشورا توسط یکی از هنرمندان انجام شد.

۶۵پروژه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی افتتاح شد

 مهدی هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۶۵پروژه عام المنفعه با مشارکت دستگاه های اجرایی، خیرین و مردم در خراسان جنوبی افتتاح شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار کل این پروژه ها ۳۸ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۹ میلیارد ریال سهم قرارگاه محرومیت زدایی است.

هنری ادامه داد: از این ۶۵ پروژه تعداد ۳۵ پروژه به مبلغ ۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادی، ۲۵ پروژه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و پنج پروژه  به مبلغ ۶ میلیون ریال  از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی و سازمان بسیج مستضعیفین  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۳۴ پروژه احیاء و مرمت قنات، ۹ پروژه احداث استخر ذخیره آب، ۶ پروژه احداث خانه عالم، ۶ پروژه احداث و تکمیل مسجد، یک پروژه احداث زمین ورزشی روباز، دو پروژه تکمیل مدرسه، یک پروژه بهسازی گلزار شهدا و ۶ پروژه نیز احداث سرویس بهداشت عمومی است.

نخستین سوگواره شعر عاشورا، ایثار و شهادت در نهبندان

نخستین سوگواره شعر عاشورا، ایثار و شهادت در شهرستان نهبندان برگزار شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان، به برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورا، ایثار و شهادت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ٤٣ اثر به دبیرخانه رسیده است که از میان آن ها با انتخاب هیئت داوران، پنج اثر به مرحله نهایی راه یافت. 

«حسین هاشمی» افزود: این آثار با محوریت کنگره دو هزار شهید استان در هفته دفاع مقدس با موضوع عاشورا، ایثار و شهادت و دفاع مقدس است.

همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب 150، 100 و 80 هزار تومان وجه نقد و لوح تقدیر و به دو نفر شایسته تقدیر نیز به هر کدام ٥٠ هزار تومان وجه نقد و لوح تقدیر اهدا شد.

 

برگزاری یادواره شهدای ارسک در گلزار شهدای گمنام

یادواره شهدای ارسک در گلزار شهدای گمنام برگزار شد.

امام جمعه طبس در این مراسم گفت: ولایت مداری پیام خون شهدا و استقلال و عزت ما، مرهون خون آن هاست.

حجت الاسلام«محمدی سبزوار» گفت: حدود ۲۳ هزار شهید خون خویش را فدای انقلاب اسلامی و با خدا معامله کردند و خداوند در سه کتاب تورات، انجیل و قرآن وعده بهشت را به شهدا داده است.

وی تصریح کرد: شهدای ما انتخاب گران خوبی بودند و معامله شایسته ای با خالق خود داشتند. آن ها ارزش محور بودند، در واقع، عهد و پیمان خویش را با خونشان امضا کردند و ما بازماندگان باید کار زینبی کرده و حامل پیام خون شهدا باشیم.

 

 توزیع ۲۵۰ بسته نوشت افزار رایگان در خوسف

 

۲۵۰بسته کیف و نوشت افزار با همکاری خیران تهرانی و بومی بین دانش آموزان محله جومیان خوسف توزیع شد.

این بسته لوازم التحریر از طرف قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و خیران بومی تهیه و توسط اعضای هیئت حسینی محله جومیان خوسف توزیع شد؛ اما هنوز ۲۵ دانش آموز دیگر در این منطقه نیازمند کمک های خیران هستند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha