سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مفتی اعظم مصر، یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد

حوزه/ شیخ شوقی ابراهیم علام، مفتی اعظم مصر در بیانیه ای رسمی نسبت به این اقدامات صهیونیست ها هشدار داده و توطئه اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، شوقی علام مفتی اعظم مصر روز گذشته حمله شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی تحت حمایت و پشتیبانی گسترده نیروهای پلیس اسرائیل و انجام مراسم  آیینی یهودی در این مکان مقدس مسلمانان را به شدت محکوم کرد.

شیخ شوقی ابراهیم علام، مفتی اعظم مصر در بیانیه ای رسمی نسبت به این اقدامات صهیونیست ها هشدار داده و گفت: ادامه برنامه اشغال اسرائیل در راستای پروژه  یهودی سازی شهر اشغال شده بیت المقدس، منجر به تغییر و از بین رفتن هویت حقیقی این شهر می شود.

علام افزود: من از دنیای عرب و اسلامی و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) می خواهم که در مقابل اجرای توطئه های اسرائیلی که تهدیدی جدید علیه مسجدالاقصی و شهر مقدس می باشند، بایستند.

وی تاکید کرد: عملیات حفاری که توسط نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مسجدالاقصی و بخش قدیمی شهر بیت المقدس انجام می شود نیز تهدیدی جدیدی محسوب شده و بخشی از تلاش های اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس هستند.

گفتنی است روز چهارشنبه صدها شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی نظامیان سرتاپا مسلح اسرائیلی از محله مراکشی مسجد به داخل مسجدالاقصی یورش بردند. شهرک نشینان شعارهای یهودی سرداده و یک تور بازدید تحریک آمیز در اطراف این مسجد مقدس برگزار کردند و دیگر اعضای این گروه نیز مراسم آیینی یهودی را داخل مسجد مسلمانان برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha