پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله راستی کاشانی در قم

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله راستی کاشانی از اعضای فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با حضور علما، فضلا، طلاب، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در قم، و عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه،‌مسئولان دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع، علما، مردم و مسئولین شهر قم و کاشان برگزار شد، حجت الاسلام عالمی از فضلای حوزه، به بیان برخی ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله راستی کاشانی پرداخت.

حجت الاسلام عالمی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله راستی کاشانی، گفت: یاد مرگ از مهمترین مواردی است که در قرآن کریم و روایات به آن پرداخته شده، اما متاسفانه گاها به دست فراموشی سپرده می شود.

وی گفت: 1400 آیه در قرآن کریم و تعداد بسیار زیاد روایاتی که به موضوع قیامت پرداخته اند، همگی بیانگر مطلبی حتمی هستند و همه ما باید خود را برای چنین روزی آماده کنیم.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به خطبه ای از کتاب شریف نهج البلاغه افزود: ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه می گوید من 1000 بار در طول عمر خود خطبه امام علی(ع) درباره زندگی مردگان را خوانده ام و هر بار وحشتی جان مرا فراگرفته است و خود را در میان مردگان احساس کرده ام. اگر تمام فصحا و بلغای عرب را جمع کنید، همگی باید به این خطبه سجده کنند.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) می فرماید: فاصله بین ما و آنهایی که رفتند مدتی است کوتاه. برای آنها گریه کرده اند و برای ما نیز گریه خواهند کرد. مردگان غائبانی اند که کسی در انتظار بازگشتشان نیست. همسایگانی اند که با یکدیگر انس نمی گیرند و به زیارت هم نمی روند و تمام خویشاوندی های بین شان قطع می شود.

حجت الاسلام عالمی گفت: قرآن کریم از علما با ویژگی خشیت و خوف نام می برد و این از ویژگی های آیت الله راستی کاشانی نیز بود.

مرحوم آیت الله راستی کاشانی در سال 1306 در شهر کاشان چشم بدنیا گشود. وی در شهر کاشان دروس حوزوی را آغاز نمود و از محضر علمایی همچون آیات غروی کاشانی، شیخ علی اکبر صمدی، شیخ جعفر صبوری و... بهره برد. ایشان در شهر قم نیز از محضر آیت الله مرعشی نجفی، و آیت الله مرتضی حائری و بسیاری از بزرگان دیگر کسب فیض نمود.

25 سال از دوران تحصیل ایشان نیز در نجف اشرف رقم خورد و در طی این سالها از محضر آیات عظام خویی، میرزا باقر زنجانی، سید محسن حکیم، و... استفاده نمود و پس از مراجعت به ایران اسلامی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه درخشان خویش به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha