جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالن نمازخانه انجمن اسلامی دانشگاه فوردهام در نیویورک افتتاح شد

حوزه/ دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه فوردهام در شهر نیویورک آمریکا که پیش از این تنها یک نمازخانه کوچک ۳ نفره برای برپایی نمازهای جماعت داشتند، سالن نمازخانه جدیدی را افتتاح کردند که ظرفیت ده ها نفر را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه فوردهام در شهر نیویورک آمریکا، مکانی برای برپایی نمازهای جماعت به دست آوردند و با وجود اینکه هیچ تبلیغاتی انجام نداده بودند، نخستین نماز جمعه در این اتاق برگزار شده و سالن نمازخانه کاملا پر شده بود.

محمد رحمان، مشاور دانشکده و پروفسور مطالعات خاورمیانه در انجمن اسلامی در این باره گفت: نمازخانه جدید بسیار کوچک است و ظرفیت آن کاملا تکمیل است.

مریم شبیر رئیس انجمن اسلامی نیز بر کوچک بودن سالن نمازخانه و زیاد بودن دانشجویان مسلمان در نماز جمعه اشاره کرد.

شبیر در این باره گفت: با وجود کوچک بودن نمازخانه، راضی هستیم زیرا در سال های گذشته همین مکان را نیز نداشتیم و جایی برای برگزاری نمازهای جمعه دانشجویان مسلمان وجود نداشت.

به گفته اعضای انجمن اسلامی، سه سال پیش تنها مکان در دسترس برای نمازخواندن دانشجویان مسلمان در این دانشگاه یک اتاق کوچک با ظرفیت تنها سه نمازگزار بود که درسال 2013-2014 تحصیلی به مسلمانان اختصاص داده شده بود و با تلاش ها و پیگیری های اعضای انجمن، این سالن در دفتر مرکزی ساختمان لینکون در دانشگاه به مسلمانان داده شد.

نوین شهاده معاون دبیر انجمن اسلامی نیز در این باره گفت: فضای نمازخانه قبلی به قدری کوچک بود که کسی برای نماز به آنجا مراجعه نمی کرد و اکثرا دانشجویان برای نمازخواندن باید منتظر پایان نماز همکلاسی هایشان می شدند.

شهاده گفت: ما به نتایجی که به دست آورده ایم افتخار می کنیم و امیدواریم در آینده به موفقیت های بهتری نیز دست یابیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha