جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبری

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در مراسم شب خاطره دفاع مقدس که با حضور رهبر انقلاب در تهران برگزار شد، دو کتاب «سال‌های بی‌صدا گریه کردنم» و «اسماعیل نذر آفتاب» تألیف نویسندگان ادبیات پایداری خراسان شمالی تقدیم رهبری شد.

وحید نمازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: چهارشنبه‌شب، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شکست حصر آبادان، مراسم شب خاطره دفاع مقدس با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم جمعی از فرماندهان، رزمندگان و ایثارگران و هنرمندان سراسر کشور ازجمله هشت نفر از جانبازان و راویان دفاع مقدس استان خراسان شمالی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

نمازی اضافه کرد: در ابتدای این برنامه، تعدادی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی، خاطراتی از «ایستادگی و مقاومت»، «شجاعت و ایمان» و «ایثار و شهادت» دوران دفاع مقدس را بیان کردند.

وی گفت: در ادامهٔ این مراسم رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی، ضمن قدردانی صمیمانه از همه کسانی که متعهدانه پرچم احیای خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس را برافراشته نگه داشته‌اند، تأکید کردند: باید با ایجاد یک نهضت ترجمه، آثار مکتوب و صدور آثار هنری و فیلم‌های دفاع مقدس، پیام روح ایمان و مجاهدت و پیام شکست‌ناپذیری ملت ایران را به جهانیان برسانیم.

نمازی اظهار کرد: همچنین در این شب خاطره تعدادی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس، آثار خود را به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند که از خراسان شمالی هم دو کتاب تقدیم رهبری شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «سال‌های بی‌صدا گریه کردنم» به نویسندگی عفت نیستانی و روایتگری مریم میرفخرایی از سوی خانم میرفخرایی تقدیم رهبری شد و اسماعیل کریمیان شاددل دیگر نویسنده خراسان شمالی هم کتاب «اسماعیل نذر آفتاب» که برگرفته از خاطرات این آزاده سرافراز است را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.

نمازی افزود: کتاب «سال‌های بی‌صدا گریه کردنم» شامل روایاتی از خاطرات مریم میرفخرایی، بانوی ایثارگر و مددکار و مددیار زمان جنگ است که برخلاف روال خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس به‌صورت سطربندی نوشته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: کتاب «اسماعیل نذر آفتاب» هم برگرفته از خاطرات اسماعیل کریمیان شاددل است که به قلم خود این آزاده سرافراز نوشته شده، محتوای این کتاب برگرفته از خاطرات دوران کودکی تا انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران هفت سال اسارت «اسماعیل کریمیان شاددل» است که به سبب گذر از سه مرحله فداکاری و رسیدن به قهرمانی عنوان نذر در نام‌گذاری کتاب آورده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha