پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به سخنان سخیف و گستاخانه ترامپ درباره کشورهای جهان، گفت: ترامپ با یک ادبیات قلدرمابانه به کشورهای عضو اوپک تحکم می کند که باید قیمت نفت را کاهش دهند و این یعنی اوج زور گویی و باج خواهی در دنیایی که ادعای آزادی آن گوش فلک را کر کرده و قانون تجارت جهانی آن که نماد تمدن آن است را زیر پا می گذارد.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اظهارات مضحک و لحن بی ادبانه ترامپ در مجمع عمومی سالانه مجمع سازمان ملل، اظهار داشت: همه دنیا می دانند که حکومت ایران و ارگان های حاکمیتی آن یا مستقیم یا غیر مستقیم به واسطه انتخاب مردم صورت می گیرد، پس برای بطلان ادعای وجود دیکتاتوری در ایران، واقعیت چهل ساله ایران خود گواه است.

معاون حوزه علمیه استان کردستان گفت: دیکتاتوری وقتی به وجود می آید که افراد جامعه یا حق انتخاب نداشته باشند یا طوری ذهن و فکر آنان منحرف گردد که آن چه به صلاح است را نتوانند تشخیص دهند و باب میل زور گویان در قالبی به ظاهر قانونی چیزی را انتخاب کنند. آن چه در آمریکا اتفاق می افتد نوع دوم است که فکر و ذهن مردم مسخر قول های رسانه ای صهیونیست می شود و در نهایت کسی که بیشتر به صهیونیست ها متعهد باشد از صندوق رای بیرون می آید و این واقعیت حاکمیت کشور آمریکا است. حال قضاوت با عاقلان است که درست را از نادرست تمییز داده حق را بشناسند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: در عمل هم آمریکا در دنیا یا طرفدار دیکتاتورهاست و یا در حال براندازی دولت هایی است که از طریق دموکراسی به حاکمیت رسیده اند. آمریکا حامی کشوری مثل عربستان سعودی است که حتی یک انتخابات هم در آن صورت نگرفته و آن را دیکتاتور نمی داند، اما کشوری مثل سوریه و یمن را که با رای مردم بر سر کار آمده را قصد براندازی دارد حال  باید گفت دیکتاتوری کدام است؟

حجت الاسلام شریفی خواه در ادامه سخنان خود افزود: ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود به توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و گفت این توافق پول های زیادی را در اختیار ایران گذاشت و این پول ها در خدمت تولید کلاهک های هسته ای قرار گرفت و در کشورهایی مانند سوریه و یمن ناامنی ایجاد کرد.

معاون حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: این سخنان ترامپ همگی پر از تناقض است، چرا که اولا آمریکا تمامی مراکز هسته ای ایران را از طریق آژانس بین اللملی زیر نظر دارند و هیچ انحرافی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کشف نکرده اند و این همان حربه قدیمی و زنگ زده ای است که با بیان مطالب واهی و تبلیغات گسترده آن سعی در ایران هراسی دارند در ثانی آمریکا به هیچ یک از مفاد این توافق عمل نکرد و آن پول های مورد اشاره او در حقیقت مال ایران بود که دزدی به نام آمریکا آن را دزدیده بود و ثالثا این پول ها بیشتر در مقابل خرید جاسوس آمریکایی که ایران او را آزاد کرد به ایران بازگشت یعنی پول ما را دزدیدند و در مقابل گذشتن برخی مسؤولین کشور از امنیت ملی ما آن را به ما دادند.

وی ادامه داد: او در بخش دیگری از سخنان خود با دخالت در امور داخلی ایران رهبران ایران را به غارت اموال مردم کشور متهم کرد درحالی که او خود در نطق انتخاباتیش گفته بود ایالات متحده 7 تریلیون دلار در خاور میانه خرج کرده و چیزی هم عاید او نشده آیا این غارت اموال آمریکا حساب نمی شود اموالی که از مالیات مردم آمریکا تامین می شود و به دست رهبران بی خرد آن به خونریزی و خرابی و چپاول کشور ها به کارگیری می گردد. در ثانی کدام یک از رهبران ایران به غارت بیت المال متهم شده اند و مورد مواخذه و محاکمه قرار نگرفته اند؟! اگر چه ترامپ از مفاسد موجود در رده برخی مدیران ما قصد مغالطه و تعمیم مفاسد نسبت به رهبران و حاکمان ایران را دارد که خود جای تامل دارد.

حجت الاسلام شریفی خواه در ادامه گفت: ترامپ در بخش های دیگری از سخنان خود ایران را به عدم رعایت حق حاکمیت برخی کشورها متهم کرد در حالی که خود آمریکا در بسیاری از کشورهای شرق آسیا مثل افغانستان، سوریه، عراق و... بدون اجازه حضور داشته دست به اقدامات ناامن کننده می زند در حالی که ایران به درخواست رسمی مقامات سوریه و عراق و آن هم در حد مستشاری حضور دارد.

معاون حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: او از طرفی ادعای همراهی با مردم ایران را مطرح می کند و از طرف دیگر از به وجود آوردن کمپین افزایش فشار اقتصادی بر ایران سخن می گوید، گویا این فشار اقتصادی بر غیر از مردم ایران وارد می آید.

معاون حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود به حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل پرداخت و خود را به آن متعهد دانست که باید گفت این چه منطقی است که آمریکا بتواند و حق داشته باشد از یک رژیم جعلی جنایت کار دفاع کند، اما کشورهایی مانند ایران حق دفاع از مظلومان عالم را نداشته باشند.

وی با اشاره موضع گیری ترامپ در قالب کشور کره شمالی اشاره کرد و بیان داشت: ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به توافقات کره شمالی اشاره کرد و گفت کره شمالی اقدامات دلگرم کننده ای انجام داده است شاید منظور او این است که ایران هم باید از موضوع موشک های خود دست بردارد، باید گفت موضوع ایران و کره شمالی از زمین تا آسمان با هم متفاوت است و کره شمالی مانند ایران قربانی جنگ و تروریسم نبوده دشمن دیرینه ای مانند اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود ندارد، لذا ما باید دائم در حال تجهیز و به روز رسانی موشک ها و ادوات نظامی راهبردی خود باشیم.

حجت الاسلام شریفی خواه افزود: در ضمن این که او گفته تحریم های کره شمالی تا خلع سلاح کامل هسته ای برقرار است، باید گفت از کجا معلوم ایران نیز از موشک های خود صرف نظر کند و دولت بد عهد آمریکا از تعهدات خود مانند برجام شانه خالی نکند؟

معاون حوزه علمیه استان کردستان گفت: ترامپ در بخش های دیگری از سخنان خود به خروج خود سرانه آمریکا از برخی معاهدات بین اللملی مانند شورای حقوق بشر و پیمان مهاجرت اشاره کرد که یاغی گری و زیاده خواهی های شیطان بزرگ را بر ملا می کند.

این استاد حوزوی اظهار داشت: او با یک ادبیات قلدرمابانه به کشورهای عضو اوپک تحکم می کند که باید قیمت نفت را کاهش دهند و این یعنی اوج زور گویی و باج خواهی در دنیایی که ادعای آزادی آن گوش فلک را کر کرده و قانون تجارت جهانی آن که نماد تمدن آن است را زیر پا می گذارد.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود بیان کرد: لذا باید گفت به قول تحلیلگر سی ان ان : " تمام سخنان ترامپ در خصوص ایران تناقض بود" و درباره غیر ایران هم یاغی گری و زور گویی و باج خواهی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha