شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به طلاب و روحانیان گفت: همه ما باید برای خودسازی، مهارت افزایی و علم‌اندوزی همت داشته باشیم و در عین حال هنرهای مختلف را بیاموزیم و هنرمندی خود را برای ترویج دین بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با تأکید بر انس بیشتر طلبه‌ها با قرآن و نهج‌البلاغه، اظهار کرد: همچنین طلاب باید در زمینه‌های مختلف مطالعه مستمر و عمیق داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید بار علمی و دینی خود را در دوران طلبگی ببندیم، ادامه داد: قرآن می‌فرماید: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ یعَلِّمُکمُ اللَّهُ» و تأکید می‌کند از خدا بپرهیزید و خداوند به شما تعلیم می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بر این اساس تقوا و علم دو بال هستند که باید در کنار هم باشند زیرا با یک بال نمی‌توان پرواز کرد، ادامه داد: کسی می‌تواند در آسمان معارف دین پرواز کند که با دو بال علم و تقوا پرواز کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: تقوا زمینه برکت علم است، به‌گونه‌ای که وقتی تقوا و ایمان تقویت شود اثرگذاری و برکت علم هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: در آیه 11 سوره مجادله می‌خوانیم: «وَإِذَا قِیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»؛ هرگاه گفتند که از جای خود برای توسعه مجلس یا کار خیر دیگری برخیزید، برخیزید تا خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را در دو جهان رفیع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بر این اساس علم و ایمان به انسان درجه و رفعت می‌بخشد، اظهار کرد: رفعت و منزلت اجتماعی در سایه و زمینه عمق‌بخشی به باورها و ایمان و عمق‌بخشی به علم و دانش تأمین می‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل طلبه باید تا مدتی مقلد باشد و بعد کم‌کم، خود صاحب‌نظر شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید برای خودسازی، مهارت افزایی و علم‌اندوزی همت داشته باشیم و در عین حال هنرهای مختلف را بیاموزیم و هنرمندی‌های خود را برای ترویج دین بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha