جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اساتید و کادر مدارس رشت با نماینده ولی فقیه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر ضرورت استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه در تصمیم گیری های کلان مسئولان تاکید کرد و گفت: نخبگان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و ...، صاحب نظر هستند و استفاده از آرا و نظرات آنها می تواند منشاء خیرات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در دیدار با مسؤولان و اساتید مدارس  علمیه شهرستان رشت و جمعی از مبلغین گیلانی، مردم گیلان را ولایتمدار و با بصیرت خواند و بیان کرد: از هزار سال گذشته عالمان دین مانند سلار دیلمی و سیدمحمدباقر شفتی در گیلان حضور داشتند و این استان مرکز دانش بود و اکنون نیز این گونه است.

وی ادامه داد: نخبگان حوزوی گیلان در نقاط مختلف کشور صاحب اثر و خیرات هستند و این مایه افتخار ماست، البته درخواست ما از مدیریت حوزه  استان این است که سالیانه حداقل یک گردهمایی با حضور همه  عالمان گیلانی که در سراسر کشور مشغول خدمت هستند، برگزار کند تا تبادل توانمندی ها و تجارب صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار مطالبه‌گری نخبگان و اندیشه‌ورزان گیلانی در عرصه‌های مختلف شد و اظهار کرد: بی‌توجهی به گیلان توجیه علمی و عرفی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه اسلام نگاه ارزشمندی به دانش و عالمان دارد، خاطرنشان کرد: در اسلام توجه به دانش تأکید بسیار شده، اما این امر برای بسیاری از مردم مغفول مانده است.

وی به عرصه‌های علمی در جامعه ایرانی پس از اسلام اشاره کرد و یادآور شد: دانش با دو هدف علمی کردن جامعه و تمدن‌سازی در جامعه ایرانی آمده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانش در سایه اسلام می‌تواند ارزشمند شود، تصریح کرد: دانشی که در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر باشد، برای کشتار انسان‌های بی‌گناه استفاده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه به شهادت مردم بی‌گناه در حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و افزود: شهادت مردم در حادثه تروریستی مذکور توجیه عقلایی ندارد و عقلای بشر آن را نمی‌پذیرند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه نیاز به دانش و اخلاق دارد، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق در رأس دانش نباشد این دانش ویرانگر می‌شود، بنابراین جامعه دینی باید دانش را آمیخته با دین کند و این امر نیازمند تلاش جهادی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه به استاندار و تمام مسوولان استانی بیان کردم در تصمیم‌گیری‌های کلان، به حوزویان، دانشگاهیان و نخبگان توجه داشته باشند، تصریح کرد: نخبگان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و ...، صاحب نظر هستند و استفاده از آرا و نظرات آنها می تواند منشاء خیرات باشد.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار از تعدادی از مبلغین برتر از سوی نماینده ولی فقیه و مدیریت حوزه علمیه استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha