جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: طلاب حوزه های علمیه نباید تحت تاثیرالقائات فضای مجازی قرار بگیرند و بدانند دشمن سعی در برجسته سازی نقاط ضعف روحانیت و حوزه های علمیه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، پیش از ظهر امروز در همایش طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، اظهار کرد: تبریک ویژه به خواهران جوانی که امسال به مدارس علمیه  ملحق شدید تا  در حوزه علمیه تحصیل کنید، دارم.

وی ادامه داد: تبریک اصلی را به خانواده های شما طلاب دارم که ترجیح دادند پاره تن خود را به حوزه علمیه بفرستند و این نشانه تدین و ایمان آنها به دین و اسلام است، چرا که می توانستند فرزند خود را روانه دانشگاه ها و دیگر نهادها  کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران  تصریح کرد: البته ممکن بود شما به دانشگاه  می رفتید ، مدرکی می گرفتید و خدمات اجتماعی هم می کردید و زمینه بهشتی شدن شما فراهم می شد، ولی تفاوت تحصیل در حوزه علمیه این است که چنانچه خوب درس بخوانید یک عالمه دینی و عالم به علوم اهل بیت(ع) می شوید که براساس روایات متعدد ائمه اطهار(ع)، بسیار فضیلت دارد.

وی تاکید کرد: مراد از طالب علم در روایات علم دین است، طالب علم افضل از مجاهدین فی سبیل الله و مرابطین، حجاج، معتکفین و مجاورین هستند و طلبه های حوزه علمیه این راه را انتخاب کردند.

آیت الله مقتدایی  ادامه داد: در روایتی دیگر از امام علی(ع) آمده است« اَلْعَالِمُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ اَلصَّائِمِ اَلْقَائِمِ اَلْغَازِي فِي سَبِيلِ اَللَّهِ ...عالم دینی  اجر و پاداشش در نزد خداوند از کسی که تمام عمر روزهایش روزه و تمام شب ها قائم به عبادت است و در پایان عمر در مجاهدت با خداوند شهید می شود، بالاتر است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: کسی در حوزه علمیه شروع به تحصیل علم دینی کرد و عالم دینی شد، خداوند او را دوست دارد، آیا مقامی بالاتر از این هست که محبوب خداند بشود و ملائکه  و پیامبران او را دوست داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: چه بسا توفیق حضور در حوزه علمیه برای تحصیل علوم دینی، پاداش عمل خیری است که شما و یا والدین شما برای خداوند کرده اید.

وی در توصیف مقام یک عالم دینی گفت: در روایت آمده راوی حدیث و عالم دینی که قلوب شیعیان  را محکم می کند و دین را در وجود آنها محکم می سازد از هزار عابد فضیلتش بالاتر است

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه نباید تحت تاثیر القائات فضای مجازی قرار بگیرند و بدانند دشمن سعی در برجسته سازی نقاط ضعف روحانیت و طلاب حوزه های علمیه دارد؛ مراقب باشید که اگر عالم دینی منحرف شد مصیبت است و قطعا عذاب آن دوچندان از دیگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha