پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تقریب

حوزه/ غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امسال در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان حضور پررنگی داشته و به جهت ارائه تازه های نشر خود محل رجوع پژوهشگران زیادی از ابتدای نمایشگاه بوده است.

مربوبی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ضمن اشاره به عرضه کتاب بیست جلدی السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه گفت: این کتاب عموما مورد استقبال پژوهشگران و مراکز پژوهشی با رویکرد تقریبی بوده که در زمینه موضوعات دینی روز مورد بحث است اما عموما طلاب عادی محل رجوعشان کتب تقریب از جهت مطالعه عمومی نیست. 

وی با بیان این که عمده کتب این غرفه در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و متن آن نیز عربی است، تصریح کرد: اقتصاد اسلامی صدر به عنوان کتب اقتصادنا و همچنین کتب درس هایی در آئین اقتصادی اسلام به همراه کتاب الانتصار دوجلدی مربوط به شریف مرتضی و جلد چهارم موسوعه از جمله کتب پژوهشی است که از تازه های نشر این مجمع محسوب می شود. 

مسئول غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با بیان این که کتاب اصول عامه فقه المقارن مورد استفاده حوزه و طلاب بوده و اکثر کارها موضوع و عناوین تقریبی و مراجعه کنندگان خاص دارد، ابراز کرد: عده ای با آشنایی قبلی و به جهت خاص بررسی کتاب های تقریب در این روزها مراجعه می کنند. 

مربوبی با بیان این که تقریب مذاهب اسلامی برای نخستین سال است که در این نمایشگاه شرکت داشته و ادیان و مذاهب نیز به صورت تخصصی در حوزه مذاهب اسلامی کار می کنند اما با این حال نگاه تقریب منحصر به فرد است، بیان کرد: خوشبختانه تقریب مذاهب اسلامی امسال در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته و مراجعات تحسین برانگیزی به آن صورت گرفته است. 

وی با بیان این که البته در خراسان با این ظرفیت حوزوی عظیم انتظار گستردگی و توسعه فضای فیزیکی بیش از این احساس می شود، اظهار کرد: البته برخی پژوهشگران دانشجویی نیز رشته هایشان چندان بی ارتباط با مسائل حوزوی نیست و باید این نمایشگاه جهت مراجعه همه پژوهشگران عمومی تر و گسترده تر برگزار شود و فضا از این حوزه ها نیز فراتر برود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha