جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد: در طول تاریخ اسلام اهل سنت نشان داده اند که به امام حسین و اهل بیت علیهم السلام ارادت دارند که این امر را باید یکی از فرصت ها و نعمت ها برای اخوت و برادری بیشتر بین شیعه و سنی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا، (ص) سنندج با تسلیت ایام محرم و صفر به همه ملت ایران به ویژه روحانیون و طلاب، اظهار داشت: امام حسین (ع) متعلق به یک ملت یا مذهب خاصی نیست، بلکه مکتب عاشورا متعلق به همه جهانیان و آزادمردان است.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: جایگاه امام حسین علیه الاسلام در بین اهل سنت بسیار والاست و باید این امام را حبل متین و مایه وحدت بین برادران سنی و شیعه دانست.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) درباره شان و جایگاه امام حسین(ع) می فرمایند که «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً/ براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: در این روایت پیامبر اکرم (ص) اسرار بسیاری درباره زندگی امام حسین (ع) و سرنوشت حضرت نهفته است که طلاب باید در این زمینه تحقیق پژوهش کنند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: در طول تاریخ اسلام اهل سنت نشان داده اند که به امام حسین و اهل بیت علیهم السلام ارادت دارند که این امر را با باید یکی از فرصت ها و نعمت ها برای اخوت و برادری بیشتر بین شیعه و سنی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه سخنان خود به مقام شامخ شهید ماموستا شیخ الاسلام، از علمای معروف و خوشنام کردستان اشاره کرد و گفت: این بزرگوار یکی از نعمت های دینی، فرهنگی و اجتماعی برای خطه کردستان بود و باید این شهید والامقام که به دست دشمنان وحدت جهان اسلام ترور شد را از منادیان وحدت در منطقه نامید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سالهای اخیر دشمنان تلاش های بسیاری برای ایجاد فاصله بین روحانیت و جامعه آغاز کرده اند، افزود: امروز دشمنان وحدت جهان اسلام به دنبال این هستند که به مردم بگویند دین از سیاست جداست و این گونه القا کنند که دین گرایی، مسئله ای فردی است و به دنبال سکولار کردن دین در جوامع بشری هستند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور در ادامه به برخی از ویژگی های طلبه کامل و جامع اشاره کرد و گفت: طلاب باید دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیاری والای در جامعه باشند، زیرا نگاه جامعه به این قشر بسیار دقیق می باشد و توقعات بسیاری از روحانیون و طلاب دارند.

حجت الاسلام والمسلمین به برخی از این ویژگی ها اشاره کرد و بیان داشت: در بین ویژگی های یک طلبه انقلابی و ولایتمدار، سه ویژگی و صفت بسیار مهم و کلیدی است که شامل مهذب، عالم و اجتماعی بودن است

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین زمانی، صبح امروز نیز دیداری با پرسنل و کارکنان سپاه بیت القمدس استان کردستان داشت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha