جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آنچه یک مدیر هیئت باید بداند

حوزه/ در تاریخ هم نقل شده زمانی که وجود مقدس امام صادق(ع) روضه سیدالشهدا برپا می‌کردند، ایشان پرده‌ای در محل عزاداری نصب می‌کردند تا خانم‌های مؤمن نیز در برنامه عزاداری شرکت کنند؛ به همین دلیل چقدر خوب می‌‌شود که مدیر هیئت در برنامه‌ریزی مراسمات دهه محرم، برای خانواده برنامه‌ریزی کند نه صرفا یک قشر خاص!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، یکی از بخش‌های که معمولا در هیئات و مراسمات بزرگ، با نگاه جنبی و غیر ضروری با آن برخورد می‌شود محل مخصوص عزاداری خواهران است.

حجت‌الاسلام پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود تاکید می‌کرد: «زنان نیمی از جامعه نیستند؛ همه جامعه‌اند. زنان به دلیل تأثیر ویژه‌ای که در خانواده و تربیت فرزندان دارند، نقشی حساس‌تر و ویژه‌تر از مردان جامعه دارند. به همین دلیل بیشتر از مردان هم به رشد معنوی نیاز دارند.».

متاسفانه مدیران هیئات بزرگ معمولا یا جایی در محل برگزاری مراسم برای خواهران در نظر نمی‌گیرند و یا مکانی که در نظر می‌گیرند عموما ضعیف، بدون امکانات و غیر مناسب و کوچک است.

در روایاتی که برای پاداش عزاداران حسینی و خدمت به آنها نقل شده اصلا فرقی میان زن و مرد دیده نشده! بلکه خدمت به نوع عزادار مطلوب است.

در تاریخ هم نقل شده زمانی که وجود مقدس امام صادق(ع) روضه سیدالشهدا برپا می‌کردند، ایشان پرده‌ای در محل عزاداری نصب می‌کردند تا خانم‌های مومن نیز در برنامه عزاداری شرکت کنند.

چقدر خوب می‌‌شود که مدیر هیئت در برنامه‌ریزی مراسمات دهه محرم، برای خانواده برنامه‌ریزی کند نه صرفا یک قشر خاص!

هیئت خانوادگی(متشکل از پدر و مادر و فرزندان) هم در جلسه عزاداری و هم در آینده خانواده‌ها تاثیرگذار است.

جالب است بدانید در حسینیه امام خمینی(ره) تهران که با حضور رهبر انقلاب مراسمات عزاداری برقرار می‌شود، برای بانوانِ عزادار مکان مناسب درنظر گرفته شده که می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر هیئات باشد.

 

حجت الاسلام امینی موحد

 

برای مشاهده مجموعه قسمت‌های «آنچه یک مدیر هیئت باید بداند» اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha