جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار

حوزه/ استاد حوزه مازندران گفت: حوزه علمیه مکانی برای پرورش نخبگانی است که با علم و آگاهی، توانایی پاسخگویی در جهان امروز را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام نیکزاد، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار بیان کرد: این مدرسه با وجود این که چند سالی است تاسیس شده، به لطف خدا، عنایت امام زمان (عج) و تلاش کادر مدرسه، موفقیت و بالندگی های زیادی نسبت  به مدارس با سوابق طولانی داشته که این همت و پویایی شایسته تقدیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که مدرسه علمیه اقتضائات خاص خودش را دارد، بنابراین باید آگاهانه و با تصور درست وارد این مکان مقدس شوید، زیرا حوزه مکانی برای پرورش نخبگانی است که با علم و آگاهی، توانایی پاسخگویی در جهان امروز را داشته باشند و قطعا این امر جز با کار جهادی توسط مدیر و اساتید به خصوص خود طلاب میسر نخواهد بود، لذا طلاب باید درس را جدی بگیرند؛ چرا که رسول اکرم (ص) فرمودند: "مومن هر کاری انجام می دهد، محکم کاری می کند."

این استاد حوزه در ادامه افزود: شیعه در طول تاریخ به سختی ادامه حیات داده و دوبالی که شیعه را سرپا نگه داشته، عقل و دل بوده است که امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و سایر معصومین (علیهم السلام) بال عقل و معلومات را در شیعه بالنده کردند، بنابراین برای متون فرهنگی از غنایی برخوردار داریم که هیچ کس ندارد.

وی یادآور شد:  آانچه که شیعه و اسلام را نجات داد، احساسات و عواطف نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام) به ویژه  امام حسین (ع) است. و بهترین راه پیوند با آنها بزرگداشت مراسمات محرم و صفر  است؛ زیرا این اشکها باعث پیوند خوردن دل ها می شود.

حجت الاسلام نیکزاد در پایان خاطر نشان کرد: با وجود امامان معصوم(علیهم السلام) پشتوانه های غنی داشته و از لحاظ فرهنگی دستمان پر است؛ به همین خاطر مسئولیت شما طلاب نسبت به هدایت جامعه و توسعه و ترویج معارف الهی بسیار سنگین است، بنابراین باید قدر این فرصت به وجود آمده تحصیل در این مکان مقدس را  دانسته و علاوه بر دروس حوزه، مطالعه جانبی نیز داشته باشید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha