چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان

استاد حوزه خواهران با اشاره به اینکه نقش فرهنگی زنان نیز در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار بود، گفت: زنان در حمایت از رزمندگان طوری رفتار کردند که در جامعه همه پذیرفته بودند مردان باید برای جهاد به جبهه ها بروند.

ملکی جان استکی، استاده حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در پاسخ به نقش زنان و طلاب خواهر حوزه های علمیه در دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس طلاب خواهر بخشی از زنان جامعه بودند که همسران ومادران رزمنده ها نیز بودند

وی بیان  کرد: بسیاری ازطلاب خواهر در زمان دفاع مقدس همان همسران پاسداران بودند که هم از شوهران رزمنده خود حمایت و هم در پشت جبهه ها امدادرسانی می کردند.

استکی با بیان اینکه  نقش تربیتی زنان در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود افزود: در آن دوران حتی زنانی که از نظر عقیده و باور مذهبی ضعیف تر بودند، نیز بخوبی دراین زمینه ایفا نقش کردند.

وی خاطرنشان کرد: زنان آنچنان نقش تربیتی خود را به خوبی انجام دادند که توانستند نوجوان ۱۳ ساله را راهی جبهه ها  کنند و آنچنان شوقی در آنان ایجاد کردند که نوجوان با علاقه و اشتیاق حتی به صورت  پنهانی به جبهه می رفت.

استاد حوزه تاکید کرد: زنان با عقاید راستین خود توانستند عشق به جهاد را در دل فرزندان خود نهادینه کنند و روحیه جهادی و شهادت طلبی را در آنان ایجاد کردند.

استکی با اشاره به اینکه نقش فرهنگی زنان نیز در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار بود ادامه داد: زنان در حمایت از رزمندگان طوری رفتار کرده بودند که در جامعه همه پذیرفته بودند که همه مردان باید برای جهاد به جبهه ها بروند.

وی گفت: اگر مخالفت زنان برای رفتن مردان به جبهه و جهاد وجود داشت، مانند زمان حضرت مسلم(ع) جریانی رقم می خورد که مردان از او دفاع نکردند و مسلم به شهادت رسید، بنابراین وظیفه پابرجایی جبهه های حق علیه باطل بر شانه های زنان جامعه بود.

استاد حوزه خواهران با استناد به فرموده امام خمینی(ره)  که مرد از دامن زن به معراج می رود اظهار کرد: فرهنگی که زنان در جامعه غالب کردند، ایجاد شوق رفتن به جهاد و دل کندن از زن و فرزند بود بطوریکه بسیاری از زنان با وجود اینکه باردار بودند همسران خود را به شرکت در جهاد تشویق می کردند مانع رفتن آنها نمی شدند.

وی به نقش زنان در ترویج فرهنگ جهاد در جامعه کنونی نیز اشاره کرد و افزود: جامعه ما ثابت کرده ممکن است که آمادگی کاری را نداشته باشد ولی زمانی که اتفاقی بیفتد آن شور و شوق را از خود نشان خواهد داد و اگر دوباره صحنه دفاع از دین و میهن تکرار شود، عده زیادی در دفاع از دین و میهن شرکت خواهند کرد، چرا که فرهنگ مبارزه با  ظلم و تجاوز به مملکت در مردم ما نهادینه شده است و مردم با ایمان و استوار ایران با متجاوزان به آب و خاک و حق با تمام توان مقابله می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از کمرنگ شدن زهد در جامعه  گفت: دنیا طلبی و راحت طلبی عواملی هستند که  روحیه جهاد و شهادت را از بین می برند و صفت رذیله دنیا طلبی باید ترک شود.

استکی همچنین با بیان اینکه حوزه های علمیه دچار آفت پرورش تک بعدی شده است، ابراز داشت: حوزه های علمیه باید با تربیت زنان در همه ابعاد بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

استاد حوزه خواهران با تاکید بر لزوم وحدت و حوزه های علمیه و دانشگاه ها خاطرنشان کرد: فکر بسته گروهی باعث شده تا این وحدت کمرنگ شود و اگر این روند ادامه پیدا کند آسیب های زیادی در جامعه نمایان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha