چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه چالوس؛ مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس

حوزه/ امام جمعه چالوس گفت: طلاب باید پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشند و قطعا نیاز بشر در امور معنوی به مراتب بیشتر از مسائل مادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جباری، امام جمعه چالوس در جمع هیأت امناء، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام، و آرزوی توفیق برای طلاب جدید الورود بیان کرد:  آن چه که در ارتباط با وظایف طلبگی به ما آموختند تبلیغ و ترویج معارف الهی است. یعنی هر چیزی  را که در این دوران کسب می کنیم باید در وادی عمل به کار ببندیم؛ قطعاً در آن زمان است که سخنان و موعظه های ما اثر بخش و امید به اصلاح شدن جامعه خواهد بود.

وی افزود: حقیقت زندگی در این است که دین در همه زوایای زندگی جریان داشته و سنت و سیره ائمه معصومین و دستورات دین در جزء جزء زندگی آمیخته شده باشد.  البته دیندار بودن  به تنهایی هنر نبوده و این امر  زمانی تجلی می کند که فرد هم خودش دین دار بوده و هم احادیث را به دیگران منتقل کند.

امام جمعه چالوس در ادامه گفت: شما طلاب باید با قصد تفقه در دین وارد حوزه شده و سپس به سمت قوم و خویش و جامعه رفته تا نیازهای اجتماعی آن ها را پاسخ دهید و قطعا نیاز بشر در امور معنوی به مراتب بیشتر از مسائل مادی است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که روح تأثیر پذیرتر و حساس تر از جسم و حوائج روحی به همان نسبت بیشتر است، لذا طلاب باید مردم را آگاه نمایند، زیرا  وظیفه ما طبق آیه  مبارکه قرآن ،‌تبلیغ دین و هدایت مردم به سوی سعادتمندی است.

حجت الاسلام جباری در پایان خاطر نشان کرد: زندگی کردن با دین قیمت و ارزش دارد، می شود، بنابراین سعی کنید هر صبح و هر شب چند صفحه از قرآن را با تدبر خوانده و تعقیبات و دعاها را فراموش نکنید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha