جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملکوت

حوزه/ معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء از اجرای طرح ملی «ملکوت» با محوریت آثار آیت الله العظمی جوادی آملی با همکاری نهادهای فرهنگی تاثیرگذار در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، ابوالفضل خراسانی، معاون فرهنگی بنیاد بین المللی وحیانی اسراء، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب اسلامی از مراجع دینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اجلاسیه سالانه خبرگان رهبری در سال 1390، مطالبه جدی را از حوزه های علمیه و مراجع داشتند مبنی بر اینکه مراجع دینی به مسائل فرهنگی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار آیت الله العظمی جوادی آملی در مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: به فرموده آیت الله العظمی جوادی آملی یکی از وظایف اساتید تفسیر این است که نیازهای جمهوری اسلامی را رصد کرده و به قرآن و عترت عرضه و پاسخ آن را به جامعه ارائه کنند.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء ادامه داد: تفسیر المیزان قرار بود 8 جلد باشد اما با توجه به مسائل روز، تفسیر المیزان به 20 جلد افزایش پیدا کرد، تفسیر «تسنیم» نیز که به عنوان تفسیر برگزیده جهان اسلام انتخاب شده به 85 جلد رسیده است.

خراسانی با بیان اینکه سه رسالت اساسی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تعریف شده است، اذعان داشت: رسالت علمی، آموزشی و فرهنگی که طرح ملی ملکوت ناظر بر همین رسالت فرهنگی است که اندیشه ‌های بنیادی و مبنایی منظومه فکری آیت‌ الله العظمی جوادی آملی بر اساس نیازسنجی تمام دستگاه‌ ها، نهادها و سایر مخاطبان استخراج و تدوین می ‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی ملکوت در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین سبک زندگی اسلامی گفت: کتاب «مفاتیح الحیات» آیت الله جوادی آملی بر روی محور سبک زندگی اسلامی اشاره دارد و در حوزه نشر کشور از کتاب های موفق بوده است، در این کتاب بیش از 6 هزار حدیث شناسایی و با بهره گیری از اساتید برجسته، کتاب مفاتیح الحیات به رشته تحریر درآمده است.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء با مهم ارزیابی کردن بحث خانواده در سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار با توطئه علیه بنیان خانواده های ایرانی روی این حوزه سرمایه گذاری کرده، ما اگر می خواهیم در آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید در حوزه خانواده اقداماتی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه الگوی بازار اسلامی از دیگر مباحث طرح ملی «ملکوت»است، اظهار داشت: کتابی در موضوع بازار اسلامی تا پایان امسال منتشر می شود، در این راستا دوره های آموزشی نیز ویژه کسبه با محوریت مسائل بازار اسلامی برگزار می شود.

خراسانی در ادامه آموزش و پرورش و دانشگاه ها را از نهادهای تاثیرگذار کشور دانست و عنوان کرد: هویت علم از مباحث مطرح شده در طرح ملی «ملکوت» است، به فرموده آیت الله جوادی آملی ما علم غیردینی نداریم چرا که علم روی فعل خدا کار می کند.

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی اسراء همچنین از اجرای بخش جشنواره ای در این طرح خبر داد و گفت: در قالب این جشنواره، یک اثر مادر شناسایی و آسان سازی می شود، به عنوان مثال یک کتاب چند صد صفحه ای به صورت خلاصه در اختیار نهادهای تاثیرگذار گذاشته شده و مسابقه کتابخوانی با محوریت محتوای این کتاب برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha