جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند، آیت الله العظمی جوادی آملی را از ذخایر ارزشمند جهان اسلام دانست و گفت: قلم و فکر ایشان و تربیت صدها شاگرد متخصص در مسائل مختلف به ویژه مسایل قرآنی جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسملین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند از اجرای طرح ملی «ملکوت» توسط بنیاد بین المللی اسراء تحت اشراف آیت الله العظمی جوادی آملی خبر داد و اظهار داشت: آیت الله  العظمی جوادی آملی از ذخایر ارزشمند جهان اسلام است و قلم و فکر ایشان و تربیت صدها شاگرد متخصص در مسائل مختلف به ویژه مسایل قرآنی جایگاه ویژه ای دارد.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری با تقدیر از حضور باشکوه مردم در عزاداری ماه محرم اظهار داشت: عزاداری های ماه محرم امسال بدون آسیب نبود اما باید در جهت کاهش آن ها تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب های عزاداری در هیئات مذهبی و یا شبیه خوانی، باید به مسئولین آن تذکر داده شده و در صورت اصلاح نشدن، مجوز آن ها لغو شود.

امام جمعه مرند بر ضرورت تشویق هیئات مذهبی نمونه تاکید کرد و افزود: نقاط مثبت عزاداری ها باید به اطلاع مردم رسانده شود تا در جهت برپایی عزاداری هایی بدون آسیب قدم برداریم و در این راستا باید هیئات مذهبی نمونه تقدیر شوند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستایی خاطرنشان کرد: شورای عمومی فرهنگ روستایی که اخیرا در چند روستای شهرستان مرند برگزار شده تنها با حضور دهیار و شورای روستایی بوده که به معنای شورای فرهنگ روستایی نیست و این شورا باید با حضور تمامی ارکان قانونی آن به ویژه روحانی مستقر در روستا برگزار شود.

امام جمعه مرند ادامه داد: در تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستایی نباید به کمیت اهمیت داد، باید نتیجه عملی این شورا بیشتر از تعداد جلسات و کمیت آن باشد.

گفتنی است: تصویر آیت الله العظمی جوادی آملی در دفتر امام جمعه تبریز نصب شده است،‌ حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده از شاگردان معظم له هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha