جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم با همان صلابت و اقتدار چاره جویی کرده و اوضاع بد و نابسامان اقتصاد کشور را ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار جمعی از اساتید ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی دشمن علیه انقلاب اسلامی در راستای ناامن سازی کشور صورت می‌ گیرد، ابراز داشت: جنگ اقتصادی که دشمن علیه ملت ایران طراحی و اجرا می کند با حمایت و نقش آفرینی عربستان سعودی صورت می ‌گیرد و با تحریک قومیت‌ ها و فشار روانی و اقتصادی به مردم دنبال می ‌شود.

وی افزود: در این آشفته بازار سکه و ارز که قیمت آن لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌ کند، باید افکار عمومی را از نگرانی‌ ها درآورد و این مهم وظیفه مسئولان اقتصادی و دولتمردان است که با حساسیت به موضوع، اجازه موج سواری به دشمن را در فضای کنونی ندهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سخنرانی با اقتدار رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم با همان صلابت و اقتدار چاره جویی کرده و اوضاع بد و نابسامان اقتصاد کشور را ساماندهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به مردم گفت: مردم به نسبت نیاز خود به بازار مراجعه کنند و با خریدهای نامتعارف ثبات بازار را بر هم نزنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری فرهنگ دفاع مقدس را راهکار عبور از شرایط امروز کشور دانست و ادامه داد: نسل جدید باید بدانند که پدرانشان برای رسیدن به آرمان‌ های نظام و انقلاب اسلامی چه روزهای سختی را تجربه کرده‌ و خون پاک شهیدان چه آثار و برکاتی داشته است.

وی بر ضرورت قدردانی بیشتر از رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: در جوامع مختلف، یادگاران جنگ را به عنوان قهرمانان ملی تکریم و تجلیل می ‌کنند، اما در کشور ما تنها در مقاطعی خاص از ایام سال به فکر رزمندگان جنگ تحمیلی هستیم که البته اگر این گرامیداشت‌ ها هم نباشد، تاریخ پر افتخار جنگ به فراموشی سپرده می‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امنیت، اقتدار و عزت کنونی کشور در سایه خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام به دست آمده و هر چند جنگ تحمیلی به پایان رسیده، اما همچنان نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم، چرا که این فرهنگ به هیچ وجه قابل فتح نیست.

وی در پایان تاکید کرد: بازماندگان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، روزهای سخت نبرد را به دور از شائبه و تحریف روایتگری کنند تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha