جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی‏‌تبار

حوزه/ حجت الاسلام شریعتی‌تبار گفت: عمل به آموزه‌های قرآنی با تدبر در قرآن و توجه به معانی بلند آن باعث سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهدمقدس، حجت الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، در ویژه برنامه عزاداری ایام محرم حرم مطهر رضوی که امشب بعد از نماز مغرب در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسلفه خلقت تکامل و کمال انسان است، عنوان کرد: خداوند وسایل کمال هر موجودی را در اختیار او می‌گذارد و اراده حکیمانه او بر این قرار گرفته که موجودات به صورت طبیعی و جبری به سوی کمال خویش حرکت کند، البته اراده حکیمانه او در برخی موجودات چون انسان بر این تعلق گرفته که از طریق اختیار و آزادی، کمالاتی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: هدف از خلقت انسان عبودیت و رسیدن به مرتبه کمال و استفاده از رحمت بی‌پایان الهی است. دادن رحمت نیز، مقتضای ذات الهی است؛ یعنی ذات او این‌گونه فیاض است که رحمت از او صادر می‌شود و هر موجود را به کمال شایسته خویش می‌رساند.

این استاد حوزه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه دنیا برای اهل ایمان محل تجارت معنوی است، ابراز کرد: از نظر آموزه‌های قرآن و پیامبر اکرم (ص)، کار و تلاش برای تأمین نیازهای زندگی و حتی به منظور کسب سود، امری قابل قبول و پسندیده است و نوعی ارزش و عبادت تلقی می‌شود لذا از منظر اسلام کسب درآمد و ثروت اندوزی با حفظ ارزش‌های معنوی پذیرفته شده ولی ثروت اندوزی و تجمل گرایی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به آیه 10 و 11 سوره صف عنوان کرد: خدای متعال در این دو آیه می‌فرماید که‌ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذابی دردناک نجات دهد، به خدا و پیامبرش ایمان آورید و با اموال و جان‌هایتان در راه خدا جهاد کنید. «تجارت» به معنای تصرف در سرمایه به منظور به دست آوردن سود است،‌ در این آیه شریفه ایمان و جهاد، تجارت به حساب آمده که سرمایه‌اش جان آدمی و سود آن نجات از عذاب دردناک است.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآنی سعادت انسان در دنیا و آخرت را رقم می‌زند، ابراز کرد: عمل به آموزه‌های قرآنی با تدبر در قرآن و توجه به معانی بلند آن باعث سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی عنوان کرد: بهترین الگوها را برای زندگی انسان‌ها می‌توان از قرآن برداشت کرد، با ترویج این الگوها زندگی انسان‌ها متحول خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha