جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: بهترین و موفق ترین روحانی کسی است که همیشه در میان مردم باشد و در حل مشکلات به آنها کمک و یا مشاوره دهد و با سعه صدر سخنان و مطالب مردم را گوش دهد.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به وظایف روحانیون و طلاب در عصر حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز روحانیون و طلاب در جنگ نرم، وظیفه ای بسیار حساس و کلیدی بر عهده دارند که هیچ کسی نمی توان منکر این موضوع باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: روحانیت در طول تاریخ نشان داده که همواره به عنوان رهبر و طلایه دار مبارزه با استبداد و زورگویی حکومت ها بوده است و در این روزها هم با توجه به جنگ نرم دشمنان باید ضمن هوشیار کردن مردم و جامعه نسبت به این خطر بزرگ و برانداز، به عنوان رهبر و پیشرو در کنار مردم باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه روحانیون باید بصیرت و بینش سیاسی و... جامعه را ارتقا دهند، افزود: امروز دشمنان آگاهی و بینش مردم را هدف آماج حملات خود قرار داده اند، لذا باید روحانیون و طلاب با ورود به این میدان، سطح آگاهی، بینش و دشمن شناسی مردم را افزایش دهند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: یکی از اصلی ترین اهداف دشمنان در جنگ نرم، نوجوانان و جوانان هستند، لذا از هر وسیله ای برای ضربه زدن به این قشر دریغ نمی کنند و می خواهند به هر طریق ممکن این قشر را از مسجد و نماز دور کنند، زیرا نماز و مسجد یکی از بهترین سلاح ها در برابر جنگ نرم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم کسی پیروز است که آگاه باشد و هر روز بصیرتش را بالا ببرد، اظهار داشت: باید اذعان کرد که یکی از قشرهایی که می تواند به خوبی در میدان جنگ نرم در مقابل دشمن قرار بگیرد، روحانیون و طلاب می باشند، روحانی های مستقر در مساجد باید با سخنرانی و روشنگری های خود وضعیت فرهنگی کشور را به مردم یادآوری کنند و نیز راههای مبارزه با این هجمه فرهنگی دشمنان را آموزش دهند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه تصریح کرد: بنابرین باید گفت که بهترین و کارآمدترین سلاح در مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام؛ مسجد، نماز و امر به معروف و نهی از منکر  می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به حدیثی از امیرمومنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی علیه الاسلام می فرمایند:«مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَ مَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَ أَمِنَ كَيدَهُ/هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى‏ بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى‏ ماند».

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: امروز روحانی باید خود را دوست و یاور مردم در جامعه بداند و در مراسم ها و سخنرانی خود، صحبت هایی را مطرح کند که به روز و به صلاح مردم باشد و بتواند افراد بیشتری را به مسجد و دیگر امکان مقدس و مذهبی جذب کند. لذا اگر حضور روحانیون در مساجد مستمر باشد و نیز سخنرانی آن علمی، کاربردی و به روز باشد در حقیقت کار آن روحانی نوعی جهاد در راه خداوند و اصلاح وضعیت جامعه اسلامی است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه به لزوم ارتباط بیشتر روحانیون با مردم و به ویژه جوانان اشاره کرد و افزود: بهترین و موفق ترین روحانی کسی است که همیشه در میان مردم باشد و در حل مشکلات به آنها کمک و یا مشاوره دهد و با سعه صدر سخنان و مطالب مردم را گوش دهد، زیرا حرف زدن با یک روحانی و درد دل کردن با وی بسیار زیباتر از از درددل با یک نامحرم یا رفیقان بد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha