شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم

حوزه/ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: استان قم در حوزه نماز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است درحالی‌که با توجه به ظرفیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی باید جایگاه نخست را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهرداد غضنفری صبح امروز در دیدار اعضای شورای فرهنگی استانداری قم با تولیت حرم مطهر و امام‌جمعه قم که در سالن محراب حرم انجام شد، با اشاره به اینکه این شورا مباحث نماز، امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی و پایگاه بسیج را به صورت ویژه دنبال می‌کند، اظهار کرد: کمیته‌های این شورا برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف تعریف و به شیوه مطلوب فعالیت‌ها را دنبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان قم نسبت به دیگر استان‌های کشور متفاوت است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد و نگاه متفاوتی که ایرانی‌ها و مردم کشورهای مختلف به قم دارند باید در عرصه‌های مختلف شرایط متفاوتی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: استان قم در حوزه نماز رتبه سوم را به خود اختصاص داده، درحالی‌که با توجه به ظرفیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی باید جایگاه نخست را به خود اختصاص دهیم.

وی از بسترسازی‌های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ نماز یاد کرد و ادامه داد: با دعوت از سخنرانان و واعظان مشهور برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی را دنبال کرده‌ایم، تا بتوانیم مدیران و کارمندانی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

غضنفری به برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم‌های مذهبی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برای ترویج نشاط و شادی در میان کارکنان به ویژه خانواده‌های آن‌ها نیز برنامه‌های لازم دنبال شده است تا این افراد بتوانند در محیط کار از بیشترین توان خود برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از دستگاه‌ها به‌منظور بررسی عملکرد دستگاه‌ها دنبال می‌شود، عنوان کرد: مردم باید با امید وارد دستگاه اجرایی و با نشاط از آن مجموعه خارج شوند به این معنا که یک دستگاه به‌درستی بتواند به مردم خدمت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم رونق تولید را لازمه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: با توجه به اینکه دولت با محدودیت منابع و ممنوعیت در سرمایه‌گذاری روبرو است باید در حوزه سرمایه‌گذاری به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی باشیم و در این راستا نیز باید موانع بخش خصوصی را رفع کنیم تا بتوانیم وضعیت اشتغال استان را بهبود بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه حمایت از تولید به منظور حمایت از مدیران واحدهای تولیدی تشکیل شده است، مطرح کرد: سال گذشته 500 میلیار تومان سرمایه از سوی دولت برای رونق تولید استان قم درنظر گرفته شد اما امسال با توجه به عملکرد قابل قبول گذشته این مبلغ به 900 میلیارد تومان افزایش یافته است.

عضنفری ادامه داد: برای اجرایی شدن سند اشتغال و توسعه استان قم چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که تاکنون نزدیک به دو هزار میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه در کنترل وضعیت بازار با موضوع‌های متفاوت گرانی و گران‌فروشی روبرو هستیم، گفت: ما طی این ماه‌های اخیر هزار و 460 تن برنج، 600 تن مرغ منجمد، 70 تن تخم مرغ، 200 تن گوشت منجمد گوساله، 50 تن گوشت گرم از استرالیا، 80 تن روغن و 85 تن شکر وارد کردیم تا بتوانیم به تعدیل قیمت کمک کنیم.

غضنفری با تاکید بر اینکه اجازه افزایش قیمت خودسرانه به هیچ کالایی نمی‌دهیم، عنوان کرد: تاکنون 20 هزار مورد بازرسی و نظارت داشته و تعداد قابل توجهی پرونده را با هزار و 800 تخلف تشکیل داده‌ایم که 50 درصد این پرونده‌ها با موضوع‌های احتکار، عدم عرضه، گران‌فروشی و قاچاق مرتبط است.

وی از تلاش مسئولان استان برای کاهش هزینه‌های تولید و تامین کالاهای کمیاب یاد کرد و گفت: اگر مردم از این تلاش‌ها خبردار شوند نسبت به دولت امیدوار می‌شوند.

غضنفری با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید در عرصه عمل اجرایی شود، خاطرنشان کرد: 130 میلیون دلار کالای تولیدی صادر کرده که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha